Första dagen på universitetet

Universitetet gick bra. Tror det passar mig bra....det kändes....bra. Hade min första lektion i måndags. Lyckades komma med Campusbussen hem utan LIU (Linköpings universitet) kort gratis. Kändes bra det med. Det enda dåliga var att jag var helt förskräckligt förkyld och tilltäppt i alla möjliga och omöjliga håll och kanter. Åkte hem direkt efter första lektionen, kunde inte stanna kvar på rundvandringen. Litteraturvetenskap är onekligen väldigt intressant och jag tror nog inte det ska vara ett alltför stort problem att läsa det.


Idag slutade jag vara förkyld, det känns bra men har fortfarande inte fått tag på böcker till kursen. En jag beställt ska komma i veckan och den andra väntar jag på i biblioteket. Imorgon är det första seminariet. Har bara lektion två gånger i veckan i Linköping vilket faktiskt är helt och hållet lagom. Hade blivit jobbigt att rivstarta varje vecka med flera kurser på en gång. Tycker också det är kul att Ena läser där ofta så har jag någon att åka buss med i alla fall. Ska försöka lära känna lite folk. Fick inte direkt något intryck av min klass eftersom jag var upptagen med att hålla förkylningen i mig och inte snörvla och slemma över alla. Tyckte att det var bäst att hålla en låg social profil. Min lärare är riktigt kulturaktig, mer om henne sedan.


Avslutar detta inlägg med en hyllning till alla tokiga människor här i världen. Vaknar bara vissa upp en morgon och känner - Äsch vad fan, varför inte göra ansiktsbehåringen lite mer exotisk?

Exotiska jävlar


Kommentarer
Postat av: B*

OJ! är det korvar eller ser jag fel? :O

Postat av: B*

sv: hehe nej det gjorde jag inte, skall göra detta nu :d

2009-01-22 @ 00:51:47
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Exotiska javlar. Hahahaha... Saknar dig!

Fan vad najs at du borjat pa universitetet nuda, riktigt grown up sadar! Jag har fortfarande inget internet till min dator, sa jag lanar datorn i kontoret lite da och da. Miss you! Aker till NY nu i mitten av feb, ser ut som att jag far dela rum med barnen, men nasta rundan i mars/maj, vet ej riktigt manaden, sa far jag en egen lagenhet, och da far folk komma och halsa pa! du ar mer an valkommen da! livet har gar suverant. jag trivs sa in i helvete. vissa dagar har varit jobbiga som fan, da man lipat lite och haft nostalgitrippar, men nu kanns det som om allt flyter :) har traffat tre bra kompisar har ocksa, men annu fler ska det bli, for nu i veckorna som kommer so poppar det hit flera och nya au pairer :)

PUSS & KRAM FRAN MATHILDA

2009-01-22 @ 11:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback