Freud och jag någon dag

Ibland känner jag att jag skulle bli en väldigt bra psykolog, eller en analytiker....okej främst analytiker.
Psykolog är visserligen kul och något jag funderade på förut men jag tycker att analysera är mer spännande.

Människor överlag är för mig intressanta, speciellt om de är rädda, svartsjuka och har ett stort bekräftelse behov. Dessa negativa känslor och personlighetsdrag kan driva folk till väldigt mycket. De flesta människor som är elaka drivs ju av samma sak och det drev dem till att handla som de gjorde. Många av ens dåliga personlighetsdrag kan tyvärr döljas med att man uppför sig som A: antigen en martyr eller B: skriker högst för att få tyst på alla andra.

Undrar vilka dåliga personlighetsdrag jag besitter som ibland driver mig till att bete mig dåligt?
Min personliga gissning är stolthet, arrogans och högfärdighet men det finns säkert mera som jag inte ser än.

Okej anledningen till denna flummiga text beror nog på att jag är lite nervös. Imorgon åker jag till Vetlanda och jag är orolig för hur det ska gå. Jag har fått rätt mycket stöd och uppmuntring men som vanligt är jag rädd att de har fel och tror alldeles för mycket och bra om mig.

Kommentarer
Postat av: Bloggdesigners

fin blogg!!

Postat av: Bloggdesigners

fin blogg!!

2008-05-07 @ 15:00:17
URL: http://bloggdesigners.blogg.se/
Postat av: Michelle

HUR GICK DET PÅ INTERVJUN!!??!!! :D

2008-05-08 @ 13:15:25
URL: http://eyeofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback