Bloggen flyttats och sommaren är kaotisk

Min blogg flyttades över till den nya plattformen idag. Jag hoppas det inte är lika segt nu och att inställningarna är desamma och inte krångliga. Vi får väl se hur det hela går.

Idag har jag skrivit klart min krönika men inte skickat in den än, jag ska jobba lite mer med den tror jag. Annars är frustrationen över att jag inte får arbete gjort enorm. Känslan och disciplinen infinner sig helt enkelt inte alls nu.

Jag åker iväg till Vetlanda på onsdag eftermiddag och känner mig nervös. Helt ärligt så är jag skraj för att göra bort mig, framstå som konstig och helt enkelt vara en av dem de inte ens överväger att ta in på folkhögskolan. Jag kan leva med att jag inte kom in för att alla andra hade så mycket mer erferenhet och skriv vana men att inte komma in bara för att jag gör bort mig klarar jag inte. Då blir jag riktigt sur och ledsen. Ett annat krångel är att jag på fredag morgon ska infinna mig i Göteborg också....underbart, underbart

igår insåg jag och min kära familj att sommaren kommer bli hemsk. Det finns ingen tid för något och alla resor vi vill klämma in går helt enkelt inte. Det är meningen att jag och Nadja ska fira vår 20 års dag den 28:e juni. Det är framflyttat pga ingen är hemma i slutet av juli och jag flyttar så det blir tajt. Okej, det kan vi nog leva med
MEN jag ska uppenbarligen åka till Bosnien och Kroatien dagen efter, dvs 29:e juni med min familj för att sen möta upp Ena och resten där nere......

Okej, det kanske jag också kan leva med... Då åker jag den 29:e och kommer tilbaka ungefär den 19:e juli för att sedan den 20:e juli åka till Italien med Nadja i åtta dagar!
Men vet ni vad...det kan jag också gå med på, det är helt lugnt. Jag tänkte nämligen  - Ja, men vad skönt då har jag två veckor att vara här hemma och förbereda mig inför flytten och skolstarten i mitten av augusti!

MEN vad vore universum om det inte vore krångligt? Igår hör min kusin Elvira av sig från Kanada på msn och meddelar följande - Amra, jag ska gifta mig den 16:e augusti! Jag kan förstå om ni inte kan komma men jag skulle verkligen vilja att ni kom så jag hade någon släkt här iaf......

Och jag vill åka, jag vill åka till Kanada och vara med på hennes bröllop, det har hon förtjänat, helt klart den enda frågan är hur tusan ska jag göra det då? Om skolstarten är den 18:e augusti hur gör jag då???

Jag sitter här med en pirrande känsla i kroppen och en het önskan om att allt ska gå vägen så jag verkligen kan åka till Kanada i kanske 1,5 veckor om jag åker direkt efter Italien?
Den människa som kommer till mig och säger att semester är för avslappning tillhör nog inte min släkt någonstans....fast å andra sidan skulle jag aldrig vilja ha det på något annat sätt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Svar: Tyvärr kan jag bara sälja den via Tradera, men du är välkommen att buda på väskan där. :) Fraktkostnaden ligger på runt 50 kr. Om du inte har något konto på Tradera så är det enkelt att registrera sig :)

Postat av: Nadja

Mile high kubben säger jag bara. Enda sättet..

2008-05-05 @ 17:12:02
URL: http://thencloset.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hur märkte du när bloggen flyttades över? Fick du något mail eller märker man det själv? Undrar när min ska flyttas..

*

Svar: Hehe, bli inte nervös, det kommer gå så bra så! Det var roligt att hålla i det hela, kan jag säga. Men fan så svårt att skådespela en presskonferens. Det är ju inte direkt skådespelare man utbildat sig till ;) Men det gick bra i alla fall, tror jag =) Ska kika på din krönika lite senare! Ska bli kul att läsa! Kramkram!

2008-05-05 @ 17:59:25
URL: http://eyeofstone.blogg.se/
Postat av: Micha

Svar: Jaha. Men jag trodde allas skulle flyttas över? Automatiskt liksom? Så kanske det inte är alltså? Skumt. Men varför ska man flytta över? Vad blir förändringen liksom?

*

Läs och kommentera gärna mitt senaste inlägg också =)

2008-05-05 @ 18:44:14
URL: http://eyeofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback