En fräsch tisdag

Vaknade upp för ett tag och kände mig fräsch, håret luktade gott, nattlinnet var nytvättat, vattnet som stod vid sängen sen igår kväll smakade inte äckligt.

 - Bra dag, tänkte jag muntert med ett leende.
Munterheten håller fortfarande i sig men jag misstänker att den svalnar när jag väl blir begravd i arbete.

Bokade nyss mitt jobb till Folkbladet men det känns sådär löst som om jag inte försår vad det hela handlar om. Får sätta mig och skriva ned lite frågor jag ska ta med till intervjun sen.
Idag känns det rätt skönt att vara för sig själv, att inte behöva prata med människor och bara få läsa mina böcker. Det trivs jag ibland bäst med - att få vara själv och inte lyssna på andras pladder om ingenting. Jag kände aldrig så innan men efter en resa jag gjorde för ett tag sen så känns det som att människor gnäller över precis allting och ibland vill jag bara ge dem en smäll och vråla - men för fan folk slåss ju för att överleva i andra länder och här sitter du och gnäller om något töntigt litet problem som kommer vara över om en stund!

Men jag gör aldrig så, vrålar sånt i folks ansikten, jag bara sitter och tänker det medan de pladdrar på. Sitter och målar upp olika secenrio och tänker - hur skulle dessa människor hantera ett riktigt problem? Död inom familjen? Extrema situationer? Skulle dessa människor bryta ihop om deras dator togs ifrån dem och om deras partner var otrogen? Ja, jag antar det
Men för det mesta nöjer jag mig med att tänka alltsånt här och gå vidare för att jag inte orkar bry mig tillräckligt för att säga något sådant till någon.

Hmm, blev visst ett litet argt inlägg nu men jag är inte arg alls, var bara en tanke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback