Jag fick hem ett brev idag

Ett brev från Ädelfors folkhögskola. Skolan jag ska börja på i höst och möjligen gå i två år samt bli journalist i. Det var en underlig känsla att få det bekräftat på det sättet, att få veta hur dags uppropet är samt namnen på dem jag då kommer gå i samma klass i två år. Stirrade lite på de där namnen, försökte utröna vad de kunde vara för människor och vilka av killarna som var snygga och vilka av tjejerna som skulle kunna vara schyssta. Jag misslyckades självklart med att få någon sorts vibb där men upptäckte snabbt att den jobbiga tjejen som var på provdagen inte kommit in och det gjorde mig något enormt glad. Hon var verkligen en jobbig människa på alla sätt och vis.


Jag har inte alls tänkt eller känt efter kring den här flytten. Jag är väl medveten om att jag ska flytta men det går inte in riktigt, tänker aldrig på det under min vardag så att säga. Jag gör ett tafatt försök då och då men den ända tanken som då dyker upp och utesluter all annan tankeverksamhet kring detta är - Jag har ingen toalettborste, jag måste ha en alldeles egen toaborste så som vuxna har men jag har ingen aning om vilken färg den ska vara?



En underlig tanke, jag vet men för mig sammanfattar den lite tror jag. Man är faktiskt vuxen när man börjar köpa egna prylar till sin alldeles egna toalett. Vi får se vad jag tycker och känner kring allt detta just nu men för tillfället känner jag en lätt besvikelse, en besvikelse över att jag nog kanske blir vuxen mot min vilja nu.


Kommentarer
Postat av: selmalalala.

iih, ja har alltid velat bli jonuralist som andra haand ;D .. haha ah ja har alltid med massa kuddar o sånt annars funkare nt (H)! .. d bra ju, kommer hem ngngång i augusti faktiskt, åker hem själv så har nt riktigt bestämmt, sj? (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback