Hur gör man?

Det har alltid för mig varit en konst att föra en diskussion på grund av många orsaker.
Jag vill få fram det jag tycker, tänker och känner utan att bli avbruten, utan protester men främst utan att personen i fråga försöker skylla ifrån sig. Det värsta är när folk försöker vända och vinkla saker och ting.
För att när jag väl tar upp något jag behöver prata om har jag tänkt på det en längre tid och uppskattar inte att man snabbt avfärdar mig för att man inte vill ta åt sig det jag har att säga.

Samtidigt vill jag inte ha bråk och konstig stämning, jag vill ha en ursäkt, löfte om förbättring och bli bjuden på lunch för att jag stått ut med någons beteende i månader. Det jag dock misstänker i det här fallet är att jag faktiskt blivit ignorerad och att mina funderingar och det faktum att jag tagit illa upp av den här människan beteende visst har noterats men att frågan - "Är du sur"? eller "Vad är det för fel"?... inte velat ställas.

Kommentarer
Postat av: MANGO

hih säg till om du ser fina saker där! jag var nämnligen bara i kholms röda korset ._.

Postat av: Tanja

Ojoj :) jag har alltid velat jobba utomlands och så också :) hjälpa till i Fredskåren och sånt ;P men ja :) man vet ju aldrig..

Aha ;) Jo, det var så att min mamma berättade för mig om vaccinationen, och att det framförallt var billigare att ta sprutorna om man var yngre än 18 :) Ingen i min släkt har haft det, men min mormor troddes ha haft det tills de insåg att det var något annat. Men då va det försent, eftersom att ingrepp redan hade gjorts ;/ Jag har alltid varit rädd för att dö, och sjukdomar över huvudtaget sackar ju ner ens livslängd, så jag försöker hålla mig frisk och kry :)

2008-01-28 @ 22:01:34
URL: http://Tanjan.blogg.se
Postat av: Mr. Pitt

Bra :) då vet jag att de inte är vackert att dra fram glidmedel iaf :)

2008-01-28 @ 22:46:53
URL: http://recipeforhappiness.blogg.se
Postat av: maria

Okej, vad kul :)
Ne precis.. blir lätt att man sitter uppe längre än man borde =P

2008-01-28 @ 22:50:56
URL: http://marialundqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback