Att det går bra kan ibland ge en flicka ett mindre sammanbrott

Jag stannade hemma från praktiken i tisdags dels för att jag hade ont i nacken men även för att jag helt enkelt fick någon slags panikkänsla som sköljde över mig och inte gav med sig.

Det var inte så dramatiskt som det låter jag tror bara mitt system ville få ur sig lite frustrerande känslor kring allting som händer just nu.

Jag insåg att skaffa lägenhet i Malmö kommer bli svårare än väntat, eller rättare sagt så är det i princip helt omöjligt. Efter någon timma av total känsla av att ha misslyckats och ytterligare någon timma av ren hjärndödhet kom mamma och pappa hem. Jag blev rätt imponerad av deras förmåga att fixa allting så fort och få mig på rätt spår igen.

Kändes bra att få sitta i vardagsrummet och gnälla utan att riktigt tänka om man har rätt till det eller inte.


Det vi kom fram till rent praktiskt är att det är smartare att bo i Landskrona om jag bestämmer mig för att plugga på IMER programmet i Malmö. Det tar 20 minuter med pendeltåg vilket är riktigt bra. Sen att jag har lite släkt där som jag kanske kan vända mig till är ingen större nackdel. Har redan börjat titta på lite lägenheter men hoppas att det inte blir alltför dyrt och att jag har råd med mat och sånt.


Självklart gör jag det krångligt för mig själv genom att jag hittat en folkhögskola som ligger i Ädelfors som i sin tur ligger någon kilometer ifrån Jönköping. Skolan är riktigt, riktigt bra och när jag ringde ansvarige för journalistlinjen idag fick jag in en riktig fullträff. Han berättade att han visste vad NT och Folkbladet var för tidningar och att han kommer vara i Norrköping nästa torsdag. Jag frågade om vi kunde ses för att prata lite mer om allting och han sa att vi kunde äta lunch tillsammans.
Jag blev så glad så att jag smällde av. Vet ni vad detta innebär?

Söker man till folkhögskola kallas man på intervjuer och får göra tester, de bedömer mycket utifrån hur du är som person. Att alltså få träffa denna man som kommer att bestämma om jag kommer in eller inte och få presentera mig själv är ovärderligt.
Ja, jag kan inte riktigt beskriva hur glad jag är.


Rent allmänt så har jag varit en aning osocial och inte träffat vänner så mycket men ska försöka ändra på det nästa vecka. Det blir så när jag blir fokuserad på något och det måste fixas och hinnas med. Känner mig lite sådär på humör för att umgås nu vilket jag inte riktigt varit på innan.


Såg förövrigt nyss klart på Stephen Kings "Secret Window" som jag faktiskt tycker Johnny Depp gör riktigt bra. Han har den där humoristiska sidan som också kommer fram i Pirates of the Caribbean filmerna.


Nu kom Rocky reklamen på TV. Känner mig riktigt knäpp nu när jag sitter här och önskar att det ska bli helg enbart för att få titta på samma filmer jag numera kan varje replik i. Jag älskar Rocky, han är den ultimata mannen... eller liknande.

Snart åker jag till Kanada också, inte så värst långt kvar nu men jag orkar inte skriva mer just nu så det får komma senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback