Bjud mig aldrig på något igen!

Ni vet när man står i kassan, butiken, restaurangen ja varsomhelst och är på väg att betala? Precis så händer det ibland att någon från ens sällskap säger - Jag tar det eller - Jag bjuder på det där!

Sen när man går iväg eller ska sätta sig börjar den granska kvittot noggrant. Redan där känner jag ett starkt obehag för att jag vet vad som kommer sen. personer som granskar kvitton tycker ALLTID att det är något fel, något de är missnöjda med och så kommer den där sucken - Oj vad mycket jag har spenderat idag, eller - Oj, vad dyrt det blev!

När någon som bjudit mig på något säger sådär får jag bara lust att slänga saken jag fått på dem och gå därifrån. Jag känner sådan skuld inför att de känner att de spenderar pengar på mig att jag vill spy. Ibland går de så långt som att börja diskutera kring hur dyrt allting blivit nuförtiden och hur folk har allt mindre pengar i plånboken. det är hemskt och jag tror innerst inne att de ångar att de bjudit, eller känner att jag borde börjat protestera våldsamt och betalat själv, att de kände sig tvungna att bjuda för att framstå som snälla, snåla jävlar säger jag bara!

Bjuder man, så klagar man inte eller pratar om pengar efteråt

Så gör man bara inte.....

Kommentarer
Postat av: Toni

Så gör jag alltid, haha. Men det beror mest på att jag är snål.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback