Ingen tid

Anledning till att den här bloggen är lite död och väldigt innehållsfattig är för att jag helt enkelt inte har tid. Eller nej, det är väl en lögn på sitt sätt. Jag har ingen motivation till att hitta tid för att skriva.

Skolan tar upp mycket tid men det har lönat sig. Fick resultaten från min allra första tenta och jag har fått ett VG vilket är det högsta möjliga och har därmed mina första högskolepoäng! Det kändes sååå bra när jag såg resultaten, speciellt med tanke på att jag förväntade mig lägre betyg och inte direkt pluggat ihjäl mig.
Jag förstår mig helt enkelt på det här med Intertextualitet och Litterärkanon.
Förutom att förnya mitt intresse för Litteratur är inte klassen jag går i alls dålig. Finns en hel del människor som är trevliga att umgås med så tråkigt att sitta 40 min till Linköping dit och hem gör ingenting alls.

Lite andra glädjande nyheter kan jag bjuda på (förutom köpet av den snyggaste klänningen) är att jag ska till Holland den 5:e april och stanna där i två veckor. Dagen innan är det Dino Merlin konsär och det kan jag knappt vänta till. Om allt går vägen åker jag ned till Bosnien den 18:e april och stannar där i en vecka. Till Berlin åker jag nu den 14:e maj. Det känns bra att ge sig ut och röra på sig igen.

Mellan mig och Mr Heineken går allting lika bra som förut och det börjar närma sig 8 månader. Det är inte alls dåligt! Krånglet med hans familj jag skrev om tidigare har löst sig så allting är på rätt väg.

Bokrean har varit och pågår fortfarande. Ingen beskrivning av mig ståendes kl 00.00 (eller en halvtimma tidigare för att blidka mitt neurotiska jag som tror det ska starta tidigare och snuva mig på böcker varje år) ivrigt pratandes med galna tanter pch andra tokiga som befinner sig där behövs väl? Jag fick i år med mig tre King - böcker jag inte hade (TRE, förstår någon hur glad jag är?) samt samlade volymer av Edgar Allan Poe som faktiskt är en inspirationskälla till The King. Självklart mer än så men jag är rädd för att nämna allt eftersom jag faktiskt är pank och jag vill inte att någon ska ta och räkna ut vad X antal böcker kostar.

Föurtom allt detta. Kortfattat:

Frustration över att bo i Norrköping: vill resa och flytta men tålamod, tålamod, tålamod
Blivit mer kurvig:  - Vad tycker jag egentligen om det? Ena dagen underbart, kolla mig
Andra dagen: Titta sig i spegeln "vad fan är det här? (stirrar på höfter och bröst som jag uppenbarligen är kapabel till att få)? Är det normalt att utvecklas först i 20 års åldern?
Pengar: Ja, jag vill ha mer av det och gärna ett stadigt jobb men i dagens läge är det mer önsketänkande än verklighet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback