Nu har universitet börjat

Ser att Ena har kommenterat min blogg. Känner mig faktiskt rätt skev som lägger ned så mycket arbete innan någonting börjat ordentligt men jag blir sån när jag är stressad. Jag försöker ha koll på allting och mitt kontrollbehov skjuter i höjden.

Dock så började morgonen väldigt bra. Kände mig väldigt snygg och studendig när jag cyklade (ja, jag har en cykel nu också) helt själv till första lektionen idag. Satt i ett proppfullt klassrum och var lika anonym som de är i universitets filmerna som utspelar sig USA. Jag satt där och föreställde mig att jag var den nya intressanta tjejen som alla kikade på och antecknade för allt jag var värd. Det var inte helt enkelt att anteckna då läraren på 10 minuter gick igenom vad som orsakade inbördeskriget mellan nord och syd i USA samtidigt som vi skulle trängas med varandra på minimal yta. Tror dock att jag har koll på det mesta.
Skulle haft en lektion i eftermiddag men den blev inställd för att ett live band började spela utanför våran sal helt plötsligt. Det är lite det jag gillar med den här staden, det händer saker hela tiden och mycket sker spontant. Har nog aldrig planerat en utgång eller något annat socialt här utan det är bokstavligt så att folk knackar på vår dörr och frågar om vi vill hitta på något. Att ha en bar i samma byggnad skadar inte heller.

Men tillbaka till första lektionsdagen nu. Har inte fått en alltför stor uppfattning om alla eller någon specifik som läser samma program som jag. Vi är rätt många och vi är uppdelade i grupper så det kan vara att jag kommer folk närmare längre in i terminen. Jarno kanske ska läsa en av mina kurser tillsammans med mig för att han tycker den är intressant. Hoppas han kommer in för det blir väldigt kul att läsa med honom.

Just nu är jag sjukt nojig och stressad över att det är något fel på min inloggning i det program som visar alla uppgifter, meddelande, seminarier mm. Jag kan inte se något av det och det står att jag inte läser någon kurs än. Det här stressar upp mig så jag blir tokig och jag hoppas att det är fixat till imorgon. Annars dör jag, eller nåt....

Kommentarer
Postat av: Toni

Jag har tyvärr inte riktigt tid just nu att läsa din blogg ord för ord (sitter på bibliotekets internet; Har inte fått mitt bredband levererat ännu) men jag upptäcker genast att du skriver med en helt annan glöd än tidigare. Antar att det tyder på, precis som du skriver, att du har det väldigt bra i Holland. Det glädjer mig.



Med mig är det bra! Jag kan tyvärr inte brodera ut mina svar särskilt mycket nu, har inte så mycket kvar av min bokade tid, men jag skriver mer när jag får tillgång till internet på ett stadigare basis, som sagt.



Svar på fråga: Ja, blogspot funkar rätt bra. Känner andra som haft problem med det, men för mig har det funkat felfritt.



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback