Daligt immunforsvar och smygrasism!

Jag har sedan forra sommaren haft allt lattare for att bli forkyld eller sjuk. Nu har det hant igen, vaknade med feber och lite frossa. Ska dock kurera mig sjalv med piller idag eftersom Jarnos kompis har fodelsedagsfest ikvall som vi ska ga pa. Ser fram emot det, blir nog kul att traffa alla man traffat lite da och da pa samma plats.

Idag har vi kopt mer saker till rummet, borjar se riktigt fint ut nu. Jag ar bara glad over att fa inreda hos nagon annan an mig sjalv. Hoppas verkligen pa att fa flytta hit i september.

Ar trott pa att bo i Sverige. Tycker det ar sa synd med all smygrasism som finns som ingen vill gora nagot at. Blev lite ledsen nar jag forra veckan pratade med en gammal klasskamrat fran Vetlanda. Han berattade att nar han skulle hyra rum i Stockholm for praktik var det valdigt manga som sa  - Jag vill inte hyra ut till en invandrare.... Det var alltsa inte en person som sa det utan flera stycken olika som gav samma svar. Hur tanker man egentligen som manniska da? Att svenskar ar sa mycket battre, att det finns en svenskhet som ar renare och battre an andra? Ar vi inte framme vid rasbiologi och Hitler da? Jag kan bli sa trott pa den har radslan for det okanda som finns i Sverige, radslan for det okanda, vagra acceptera nagot annat. Visst en hel del har redan accepterats men fortfarande har vi den dar smygande rasismen som gor sig pamind inom alla. Inte fa hyra rum for att man inte ar svensk, helt absurt! Man gar hellre utan penar en later en "blatte" bo hos en ett par veckor? Jag ar ocksa trott pa argummentet - Vi far inte vara stolta over Sverige, visa upp varat land osv osv. Det ar det dummaste av allt, finns ingen som har nagot emot sadant. Det ar kanslan som sprids bland folket som ar otrevlig. Sa fort nagot "svenskt" ska goras maste invandrare disskuteras, vi maste borja jamfora svenskar med annat folk, det blir vi mot dem kansla over det hela!

Tror allt det kan forandras nar vi erkanner att det finns en smygrasism och att den paverkar oss alla. Forst da kan vi borja ta reda pa varfor den finns och om folk ens vill gora nagot at det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback