Halvsyskon är tillsammans

Det handlar kvällens "Outsiders" om. Två syskon som har samma mamma växte upp ifrån varandra som barn. När de träffades som vuxna blev de kära och sedan blev de ihop. Många upprörda rekationer har uppkommit i Skottland på grund av det faktum att de haft sexuell kontakt osv.

Jag personligen anser att det är fel eftersom vi inte är genetiskt programerade att fortplanta oss med släktingar men samtidigt förstår jag inte att folk orkar bry sig. Vad stör det egentligen människor att dessa två nu är tillsammans? Man kan acceptera att det i Sverige inte är olagligt att gifta sig med sin kusin och att man i vissa länder till och med gör det på regelbunden basis så vad är det folk reagerar på? Jag vill påpeka att jag inte på något sätt stödjer detta och anser att något måste vara fel hos dessa människor men samhället kan faktiskt inte gå så långt att de bestämmer vem en individ får vara tillsammans med och vilka förhållanden som är förbjudna.

Att bli kär i en släkting eller ett syskon är inget som ofta händer och det är inte helt normalt. Dock känns det ändå fel att förbjuda folk när de med all säkerhet får ta tillräckligt med skit från sin omgivning. Det är dock olagligt att gifta sig med ett syskon och fortplanta sig med det av den anledning att inavel och missbildningar kan uppstå. En sak som är underligt att lagen inte tar hänsyn till är att systern i det här fallet är steraliserad.

Kommentarer
Postat av: Julia

sv; ja det var kul =)

nice ju, då får ni ha det så roligt i helgen då å så får vi hoppas att veckan går fort fram tills dess :)



ha en fin dag! :)

Postat av: Annamellita

sv. Okej tack för ditt svar! :) Jaa det blev verkligen många fler än vad jag hade räknat med. Tog ett bra tag att svara på alla!

2008-05-20 @ 18:21:25
URL: http://annamellita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback