Det värsta som kan hända

Samtidigt som jag skriver en krönika, ett arbete och chattar med lite folk på msn kastar jag en blick på programmet "Sanningens ögonblick" som går på femman just nu.
Alla har väl ett hum om vad det handlar om och nu är det en kille som just besvarade frågan om han varit otrogen mot sin flickvän eller inte? Han svarar ja och kameran zoomar in hennes ansikte riktigt nära för att se reaktionen.

Jag måste ge denna tjej en massa beröm, hon reagerar som jag hade gjort, biter ihop till max och ser sin kille i ögonen. Jag förstår inte detta, självklart får de skylla sig själva som ställer upp men att innan inte förvarna om vilken fråga som kan tänkas komma upp så hon inte sitter där helt chockad. Det måste vara det värsta någonsin, att vakna upp på morgonen med en känsla av att allting är bra för att inom 24 timmar sitta framför hela Sverige och få veta att ens pojkvän tycker man ska ha silikonbröst, gillar blondiner bättre trots att man är brunett, tycker andra killars tjejer är snyggare och för att sen avsluta det hela med att han varit otrogen. Sådana bekännelser är något man ska ta privat och inte vara helt hjärtslös som denna kille är.

Jag hoppas innerligt att jag slipper sådana bekännelser i mitt liv, vare sig de är inför hela Sverige eller bara mellan oss två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback