Vissa dagar känns orättvist bra/dåliga

Vaknade upp imorse och var sugen på att dra fram en bikini samt solglasögon och ge mig ut på stan för Folkbladets räkning. Dock lugnade jag mig lite efter att jag stuckit ut foten på balkongen och nöjde mig med bara solglasögonen.

Min dag är långt ifrån slut. Folkbladet jobbet gick bra och det var häpnadsväckande att se hur vacker man egentligen blir med smink. Jag är dock av den åsikten att för mycket smnik ger ett lögnaktigt sken av en själv och att man borde satsa på att visa mer av sitt naturliga jag. Att gömma sig bakom ett gäng produkter och sen vara stolt för de komplimanger man får känns lite sisådär. Hellre får jag en kommentar om min kropp än om  - oj vad du är snyggt sminkad....

Nu har jag ett arbete kvar att skriva och sedan teoriprov. Känner mig lite sådär besviken på vissa i min omgivning fast alla har det ju enligt dem jobbigast och svårast.
Fick förresten besöka Teknik Magasinet för tredje gången idag för att mitt minneskort inte fungerade. Det var rätt gulligt att se hur två killar kliade sig i huvudet och inte förstod vad som var fel. Det enda den ena kom fram till var

  - Ja, du säger ju att du bara får plats med 127 låtar på din mobil och siffran 127 eller rättare sagt siffran 128 (fastän du har 127 låtar på din mobil, tilläger den andre med) har ju alltid haft ett speciellt värde i samband med teknik och telefoner.

Jag - Aha okej... ehh kommer mitt minneskort fortsätta vara snålt eller löser det sig då?

Butikskillarna - Ja du jag vet inte detta har jag aldrig sett förut.... eller jo nu löste det sig

Jag - Okej tack vi syns säkert nån mer gång!

Idag satt jag förövrigt själv och åt på Max, det kändes bra, jag läste Dagens Nyheter och kände mig sofistikerad, snygg och kulturell.....tills jag kom på att jag satt på en hamburgarsylta vill säga!

Kommentarer
Postat av: Linda

S: Det var min bästa vän som dog i somras..

Btw, proffssminkad skulle man alltid bli ;)

Postat av: Toni

Jag hade också den där inställningen att folk som läser DN är högre stående varelser. Tills jag själv läste den och upptäckte att det bara är en megafon för borgarbrackor med några helt okeijiga kultursidor. (Ja, jag läser den dagligen, men bara för att hålla koll på vad "fienden" sysslar med).

2008-03-07 @ 11:25:49
URL: http://kamratsavela.blogspot.com
Postat av: Mr. Pitt

Tack för du uppmuntrar mig med ett hopp över räcket ;D

2008-03-07 @ 12:34:17
URL: http://recipeforhappiness.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback