Utelämnande bloggar

Inom bloggvärlden finns mycket, allt från privata tankar till ytligt mode dock slår en tanke mig när jag nästan varje dag går igenom olika bloggar: lämnar inte vissa ut för mycket av sig själva?

Allt som skrivs och publiceras finns för alltid kvar och kan läsas av någon. Jag har nu haft en period då jag läst mycket bloggar skrivna av unga mammor som berättar om sin vardag med deras barn.Jag tycker det är kul att följa och läsa om dem men är man inte orolig när man lägger ut bilder på sina små barn när de badar. leker, sover osv? Oroar man sig inte för att det finns äckliga människor där ute som kanske tänder på det? Tar bilderna och använder dem för eget bruk? Det känns underligt för mig att man som en person som har ansvar för dessa små liv lämnar ut dem på detta sätt utan att egentligen kolla om detta är okej för dem?
Kommer verkligen dessa barn bli glada när de läser allt detta sedan? Jag anser också att det är skillnad mot om man bara dokumenterar sin vardag rent allmänt än om man lämnar ut privata detaljer om sitt liv?
Jag menar kommer verkligen barnet uppskatta att läsa om hur mamma dumpade pappa för att sedan bli tillsammans med hans lumparpolare? Kommer barnet uppskatta mammas fasoner och perioder i livet som hela Sverige och världen kan ta del av? Och framförallt: hur kommer dessa barn se på sin roll i det hela? 

Nej jag vet inte, jag tycker man ska tänka sig för innan man slänger ut sina känslor, tankar och bilder för alla att beskåda, vissa saker som sker i livet behöver inte hela Sverige ta del av.  

Kommentarer
Postat av: Michelle

Svar: Nej men fy fan att han svarade så. Ush. Ja jag vet inte, hoppas kan man ju alltid. Jag trodde att du var "självklar" i alla fall, de gillar ju dig jättemycket, det märks ju. Fast å andra sidan kanske de tänker på utbildning och så. Fan, ja men vi får hoppas på det bästa. Jag borde nog ringa och smöra in mig lite ;)

2008-03-19 @ 17:51:09
Postat av: Linda

S: Det snöar, är sol och snöar igen. Helt knasväder. Minst sagt!

Btw, jag har också tänkt på detdär. Men förhoppningsvis så behöver inte barnen lida av dom. Mindre kul om man hittar dom på internet. I helt andra syften.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback