Om att träna

Att jag är en hurtig jäkel tror jag alla vet om likaså att jag har överskottsenergi som håller i sig från fem års ålder. Kan trots att jag är väldigt aktiv inte påstå att jag är någon träningsnarkoman, någon som sysslar med sport eller tränar fyra-fem gånger i veckan. 
Jag har dock börjat träna det senaste halvåret eller så, eller njah lite mer än så är det allt. Minns mitt första spinning pass någon gång där i november förra året? Hur slut jag var och hur jag helt ärligt trodde att jag skulle avlida på den där cykeln och aldrig komma därifrån. Trots att jag aldrig varit överviktig var jag alltså inte tränad.



Nu åtskilliga månader efter så känner jag att jag tycker om det här med att träna. Det är skönt och framförallt gillar jag känslan av att uppnå något, märka hur kroppen blir mer fast och hur man helt enkelt är jäkla nöjd med sig själv. För tillfället tränar jag i snitt tre gånger i veckan men nu under semestern kommer det nog minska betydligt eftersom jag tänker satsa på att äta. Fast har nog aldrig varit med om att jag blir fetto på semestern eftersom jag är ute och rör på mig precis hela tiden och inte äter regelbundet.


Kommentarer
Postat av: Dennis

Jag har också varit där ett par gånger, min pappa bor ju där :) ... Jag tror att vi ska dit i augusti... ^^ Ha en trevlig kväll... Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback