Sarajevo

Var hela dagen igšr i huvudstaden dvs Sarajevo. Mycket kan sagas om den staden men att den ar underbar och har en speciell anda kan inte fornekas. Jag shoppade, stotte pa Dino Merlin, var pa Alija Izetbegovics grav och visade respekt samt en hel del annat. Alskar att ga omkring dar och bara njuta av allting.

Vi far se om jag hinner aka dit fler ganger innan jag aker tillbaka till Sverige. Kan ju saga att jag blir mer mig sjalv har, narmare mina rotter och det faktum att Sarajevo och Zenica ar muslimskt gor att jag kan vara mig sjalv mer. Slippa forklara och tanka till innan jag gor eller sager saker eftersom alla andra kommer forsta da de ar som jag. Den kanslan finns inte i Sverige eftersom jag helt enkelt ar mer svensk da. Vilket inte ar nagot daligt men det ar skont att veta att man har bada kulturerna med sig och inte skams over nagon av dem.

Pratade med Marcus igar och en stund idag. Tycker det ar ratt sadar gulligt pa ett satt som man bara kan tycka om killar. Det kanns kul att han ringer och hor av sig trots att jag ar langt borta.Kanner mig dock lite som en snyltare eftersom jag borde enligt mig sjalv betala mera. Han verkar dock inte ha nogot emot det. Ska idag forsoka ordna sa jag kan ta mig hem nagon dag tidigare an planerat. Blir lite tajt med allt aven om det skulle fungera.

Nu ska jag ut pa stan igen och se vad jag hittar pa.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Ah! Hade inte förväntat mig uppdateringar därifrån, men vad trevligt. Hope you have good ;)

Postat av: Rocky

Hejsan! Hur är det med dig, har du haft en bra sommar hittils? :) Kram

2008-07-11 @ 00:38:36
URL: http://itsrocky.se
Postat av: arijana

tjena! har du haft roligt? jäävlar haha, men sta je bilo sa onim m ovdje u svedskoj? :/ zar niste vi imali nesto? razumjem te skroz da se dole dobro osjecas i tako.. ipak je nasa domovina i nasi ljudi.. sta se god desi, uvijek ce i biti :)

jag har haft det bra.. bila sam malo gore u umeå, malo sthlm i tako bezze.. kad ono selis? nemas lust da se sretnemo za fiku nekad pa da se ispricamo? ja trenutno nisam bas zauzeta.. ako ti nisi?

2008-07-28 @ 22:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback