Tjohej

Jag hade helt klart rätt om att kvällen skulle sluta i gryningen för det gjorde den. Vi hade verkligen skitkul, det var en av de få kvällarna där allting gick bra och stämningen var på topp hela tiden

Kent var riktigt, riktigt bra men jag tror att de som är betuttade i den nya skivan kommer tycka att konsären är helt fantastisk. Konsären hölls i Himmelstalundshallen som faktiskt var större än vad jag trodde och fungerade riktigt bra som konsärhall. Förbandet hette "Familjen" och bestod av en en aning underlig/gay dansande skåning men som faktiskt var riktigt bra nu är jag känner efter. Sen så hade de vett att bara spela i cirka 20 minuter vilket är helt lagom då publiken faktiskt bara vill se huvuakten och inte ett förband som mjölkar publiken på alla applåder som går att få i 40 minuter.
Kent spelade i cirka 1,5 vilket faktiskt var helt lagom det med. Den första halvan av konsären var en aning seg då det var mycket lugna låtar och öppningslåten var inte den bästa heller.
Men snacka om att det tog fart sen när de spelade låtar så som "Ingenting, Generation Ex, Den döda vinkeln, Dom andra mm. Det var riktigt, riktigt bra och Jocke hade mer kontakt med publiken om man jämför med spelningen de hade här för något är sedan. Det var välddigt häftiga lasershower och bilder som visades bakom bandet så jag kan definitivt rekommendera att man ska se dem.
Man började nästan gråta när sista låten "Mannen i den vita hatten" spelades och alla sjöng med.

Efter konsären blev det bråttom som tusan för att hinna hem till mig från Himmelstalund på en timma, byta om, sminka oss och sen vara på Hugo innan kl 00 så vi kunde utnyttja fribiljetten. Vi hann allt det och även få i oss en bit mat. Jag tror det här var en av de bästa utekvällarna på länge då jag och Sandra bara dansade loss som galna på dansgolvet och utbudet av det motsatta könet var inte helt hemskt att titta på heller ^^
Jag och Sandra sa några minnesvärda saker och citat jag inte riktigt kommer på nu men jag skriver det sen om jag kommer på det. Kvällen avslutades såklart på Max och vi var hemma hos mig runt kl 04 och somnade som stockar efter nån halvtimma av babbel.

Nu sitter jag här och är seg som tusan och funderar på att be om att få låna Sandras svarta klänning fler gånger då den tydligen gjorde susen igår. Idag blir det att skriva en lista på alla böcker jag ska köpa under denstora bokrean den 26:e. Jag höll på att ramla av stolen igår när jag såg att de hade en Stephen King bok jag än inte har eftersom jag väntat på att den ska översättas till svenska (vilket alltså betyder att jag har den engelska versionen och den gamla svenska versionen som kom under 90 - talet) men i alla fall jag blev glad!

Kommentarer
Postat av: Mr. Pitt

mjo jag hade tänkt länka er :) men det kommer säkert senare ;) hehe jag vann inte ett skit :)
ska vara med i månadens blogg senare :) och tävla mot dom med 3000 läsare :D

Postat av: Tanja

Ja, men jag pallar inte sånna alltså. Det är ju itne det att det bara hände den gången, utan att det faktiskt har hänt hela FYRA gånger (4 killar)!! :S En riktig trollbindare alltså.

Fan va najs! Jag skulle också vilja ha ngt MVG för en gång skull, dela med dig? :) hihi

Haha, det är lite skönt ja. Kent ;D dom såg jag på hultsfred 2006. haha, tyckte han va bra, med det är en annan grej när folk står och diggar med armarna som om han vore värsta rappkungen.. haha. Fast ja :) han är skön. Är det en idol kanske?

2008-02-17 @ 15:02:14
URL: http://Tanjan.blogg.se
Postat av: Helena

Fin kväll du fick. Låter bra att du var nöjd med konserten. Då har vi något kul att se fram emot. Himmelstalund har man varit på många gånger fast mest på mässor av olika slag. Även på badet på somrarna, vi hade en lägenhet på Haga i början på 80-talet. Usch nu låter det som för en evighet sedan. Du måste ha missförstått mig eller så är det jag som skrev otydligt, det är Malmö som är lugnt och Landskrona som det går vilt till i.
Om du har bott i Åby so kanske vi har gemensamma bekanta? Du får gärna skriva på min mail om du vill.
Kram.

2008-02-17 @ 16:03:42
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: zara

** GI metoden funkar kanon,men man slutar aldrig med den..det är ingen bantning utan mer en livstil...så man går inte upp nått igen =)

2008-02-17 @ 18:35:21
URL: http://zarabara.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback