Morgonrutiner

När man är arbetslös och väldigt stolt lever på sina EGNA besparingar så har man långa morgonrutiner som sträcker sig från att jag går upp till att jag går ut ur huset.
Men inte idag, idag började dagen redan klockan 06.00 eftersom vi gick upp och sjöng för lillasyster som fyller 13 år idag! Jag var halvt medvetslös och sjöng någon blandning av happy birthday och jag må hon leva.... tror dock syrran var lika avtrubbad för hon öppnade knappt ögonen.

Nu måste jag bara göra en lista på samtliga böcker jag köpt på bokrean och jag ber till högre makter att jag inte köper någon mer nu.

1. Paulo Coelho - Zahiren
2. Tusen och en natt del 1
3. Tusen och en natt del 2
4. Khaled Hosseini - Flyga drake
5. Anthony Beevor - Spanska inbördeskriget
6. Leon Goldensohn - Nurnbergrättegången
7. Nån kokbok som jag inte vet namnet på nu

Nu tror jag att jag säkert glömt någon bok men jag orkar inte leta upp den just nu.
Ska om mindre än en timma ge mig ut på stan för att möta Mathilda för att luncha lite. Just nu sitter jag bara här halvfärdig och stör mig enormt på hon den där Rachel Ray..... Kan man vara mer osympatisk på TV?
Jag har under mina morgonrutiner upptäckt att hennes sätt att babbla på påminner misstänktsamt mycket om en person jag känner....tyvärr har jag just på grund av Rachel Ray börjat störra mig på kompisen som pratar på samma sätt.

Det blir ingen Lykke Li konsär för mig på Hugo ikväll/natt. Det känns inte så aktuellt att gå på det och jag är inte direkt helt såld på musiken heller. Jag klarar inte musik som gör ett försök att låta annorlunda men istället bara låter ljummen eller som om de inte kan sjunga helt ut. Dock verkar just sådana halv melankoniska band vara det alla tycker om. Jag personligen behöver något lite mer för att jag ska fastna.

Möte på Folkbladet med Folke också ikväll....känns sisådär måste jag säga men jag behöver prata med chefen om jobbet jag ska göra för tidningen nästa vecka så jag går nog ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback