En överraskning som förde tankarna till varmare tider

Jag har en nervinfektion i nacken, det gör skitont...minst sagt. Jag har nån konstig gammal halsduk som luktar ännu konstigare än vad den ser ut men den sitter så skönt så jag kan stå ut med lukten ett tag till.
Jag har druckit te
Ätit diverse smärtstillande
och jag har den här halsduken

Har smärtan släppt? NEJ
Jag måste dessutom stanna hemma och det blir ingen utekväll för mig ikväll, underbart

Dock misströstar jag inte något nämnvärt för att förut kände jag en sommrig doft här hemma, jag sniffade lite i luften och tänkte: Jordgubbar? Luktar det jordgubbar? Sen kastade jag en blick mot fönstret och såg en hund blåsa bort i vinden och tänkte - nej men jordgubbar kan det inte vara?

Men det var det, jag fick jordgubbar och glass och blev glad för helt plötsligt blev det sommar som tusan

Jag personligen är emot muterade grödor här i Sverige men blir lika imponerad varje gång när jag ser en såhär stor jordgubbe!

 


Kommentarer
Postat av: Vendela

Big!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback