Jag måste varit förvirrad ett bra tag

Jag har länge varit under intrycket att det är billigt att åka tåg i detta land om man är student och ska åka och besöka skolor? Uppenbarligen har jag väldigt fel för det kostar hur mycket som helst. Det kostar exempelvis över 1000 kr att bara ta sig till Göteborg. Att ta sig hem kostar nog minst lika mycket....intressant.

SJ är verkligen hjälpsamma och prisvärda, för det är ju en sån hög standard på tågen sen, ja verkligen uppassning från alla håll och stora rymliga toaletter som inte alls gör att rumpan sugs ned i hålet när man spolar men inte hinner resa sig upp tillräckligt snabbt...underbart. Verkligen något jag vill lägga mina pengar på

En bra investering!

Förutom att hylla SJ och deras bravader så har jag även planerat att jobba ikväll. Ska iväg på någon konsär/talangjakt som hålls i Flygeln och skriva ett reportage för Folkbladet. Har inte riktigt fått grepp om vad det egentligen är men ska under dagen informera mig om det hela.
Det blir inget stort Valborgsfirande eftersom konceptet med att ligga full och redlös någonstans aldrig varit min grej. Därför ska jag och Mathilda ta och se en film på bio. Känns sådär lagom ansträngande att göra, plus att det är kul. Valborg är för mig rätt överskattat och bara en orsak för många att supa som svin och bete sig illa.

Ser fram emot helgen som kommer eftersom om vädret tillåter grillning är på gång, sen så kanske jag och Mathilda hittar på något med systrarna om det går att få ihop rent tidsmässigt. Jag och mamma ska också ge oss ut och shoppa en nästan ny garderob till henne och enbart saker jag vill ha men inte behöver till mig. Vilken butik jag antagligen kommer shoppa i är nästan onödigt att skriva ut men jag gör det ändå: Indiska...så det så.

Har förövrigt också en ny krönika som publiceras nästa lördag på huvudet. Den kom till mig när jag lyssnade på Six Pistols och kommer handla om hur bekväm vår generation är av sig och att tiden då vi gjorde revolution istället för gnällde verkar vara förbi. Har lite att slipa på men den blir nog bra.
Jag har egentligen hur mycket somhelst jag skulle kunna skriva men väljer att sluta nu eftersom jag måste iväg och ringa fler samtal gällande min framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback