Tatuering och livslistor

Men iaf, nu är tiden bokad och kriget kan börja. Kriget här hemma vill säga, min kära moder är inte så liberal gällande kroppssmyckning som man aldrig blir av med.

Tror dock att hon har mycket att göra just nu och kanske inte hinner ta den diskussionen med mig just nu.

"Jag ringer polisen" är inget hållbart argumment för att jag inte skulle tatuera mig, det är dock ett strålande bevis på vart jag får min överdramatiska ådra ifrån :P

image129 Denna ska sitta på min rygg strax mellan skulderbladen men lite under ^^
Jag har haft tur och Mathilda (som förövrigt är en jäkel på att rita) ska designa min tatuering så att den blir så personlig som möjligt =) =) Är massa glad nu ^^

Detta är förutom tatueringsplanerna en seg helg som tusan. Orkar verkligen inte göra något alls och tänker inte göra något alls. Igår var Jossan och Sara hemma hos mig och såg film. Sara var dödssnygg och smart i sina glasögon :P

Mycket inplanerat och mer att komma. Det känns ibland som om jag sugs in i någon sorts dammsugare som ska spruta ut mig mot min framtid och mitt liv som fortfarande känns avlägset och långt borta? Jag undrar ständigt var jag hamnar och hur det kommer gå för mig? Det enda svaret jag fått är att jag inom den närmaste månaden ska till tandläkaren...... Universum hånar mig, det känner jag starkt.

Trots att universums svar på mina frågor är att skräckfyllt tandläkarbesök känner jag mig självsäker.

Jag har klurat lite på vilka öden som väntar mig och sållat bort följande:

- fyllekärring

- buskrunkare

- argsint kvinna som skriker på folk i ICA

- stressad ensamstående mor

- och lagerarbetare.


Nu har jag kvar att beta av:

- Misslyckad jorunalist/författare som dricker för mycket

- Manplågerska

- Kronisk lögnare som egentligen inte ens har A - kassa men håller skenet uppe genom att ha sex med yngre män

- Stolt ägare till en villa, två barn och en man som jobbar på kontor


Inom ett halvår hoppas jag att jag lyckats föra mina vägar bort från dessa fyra öden som just listades som kanske kan drabba mig om jag inte ser upp.

Vad jag däremot vill bli är komplicerat... jag vill fortsätta vara intelligent och inte vill jag bli skitful heller.

- Jag vill tycka om människor mer än jag gör

- Jag vill lyckas med det jag brinner för rent karriärmässigt

- Jag vill besvisa ytliga människors ytlighet

- Jag vill ha en pojke med glittrande ögon som förr.....


Min största rädsla är dock att jag ska bli galen och bränna upp mina böcker i någon sorts vansinnig protest!
Så ser ni mig sakta komma in på dessa tankar är det bara att skjuta mig för då vet ni utan tvekan att jag är så galen som det går att bli!



 


Kommentarer
Postat av: Becka

- argsint kvinna som skriker på folk i ICA
Hur kan du sålla bort detta? be true to yourself amra, detta är ditt öde!

2007-09-01 @ 18:55:44
Postat av: Sara

hahaha jag håller emd becka ;P och amra du ska veta att det inte är många som har sett mig sådär smart som du fick göra igår =P känn dig speciell

Postat av: Mathilda

Det är en ära att få skissa på din tatuering :)

2007-09-02 @ 12:57:51
URL: http://mnl.blogsome.com
Postat av: Toni

Okej då: jag kommentar väl då, även om det var lite för roligt för att jag ska kunna följa upp med en annan rolighet: Men visst. Du har en mängd karriärsmöjligheter. Vem vet, du kanske lika gärna gifter dig med en afrikansk kung och blir hans 45:e, men väldigt rika, fru.

2007-09-03 @ 18:15:41
URL: http://kamratsavela.blogspot.com
Postat av: Toni

Okej då: jag kommentar väl då, även om det var lite för roligt för att jag ska kunna följa upp med en annan rolighet: Men visst. Du har en mängd karriärsmöjligheter. Vem vet, du kanske lika gärna gifter dig med en afrikansk kung och blir hans 45:e, men väldigt rika, fru.

2007-09-03 @ 18:16:21
URL: http://kamratsavela.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback