Sade - By your side

Ständigt denna låt i mitt huvud, Sade och The Knocks med My Sharona... blir nog knäpp snart
Nu har det gått ett tag sen jag skrev här i igen, det är inte direkt min mening men som Stephen King en gång skrev som förord i en av sina böcker (kan inte dra fram boktiteln ur bakhuvudet vilket är en skam för mig) -  "Jag har varit upptagen med livet och med att känna"
Jag snor nog det citatet och tillämpar det på mig själv för det är lite så, jag har stått troget vid min egen sida och varit upptagen med mig själv, varit snäll och uppmuntrat mig själv istället för att hänge mig åt annat och andra.
Detta är självklart på både gott och ont men man känner en självisk ro som är hemskt tillfredställande när man kan resonera som så att man faktiskt gillar sig själv bäst och är beredd att sätta sig själv främst utan att känna skuld. Känner ingen skuld nu och tänker inte kämpa mer för relationer, vill man ha mig vid sin sida är det bara att ge mig den minsta vinken så kommer jag men vill man envisas med att vara så som man är kan jag ta det också.

Ja gott folk självklart syftar jag på en specifik person i det här fallet tro inget annat, bara för att jag bryr mig om mig själv främst betyder det inte att någon annan skulle kunna vara värd lika mycket, skillnaden är väl att jag helt hundra kommer köra över den som inte behandlar mig som den kvinna jag är (skjut mig och mitt ego snälla)

Våren är här med all sin prakt men det är en svensk vår vilket innebär att vädret sammtidigt som det är varmt lider av beslutsångest som yttrar sig i kalla vindar och avsaknad av sol då och då. Antar att vädret snart ger upp och fogar sig efter mina önskemål kanske. Jag verkar dessutom drabbats av ett underligt intresse för mode eller ja mode är inget Amra - ord men kläder är kanske mer rätt att säga. Jag rotade igenom mammas garderob idag efter skatter och hittade några, sen rotade jag igenom Myrorna och hittade saker där med plus ett gäng andra butiker vars kläder jag fastnat för. Förhoppningsvis har jag räknat rätt på min ekonomi och kan köpa allt.

Beställde lite filmer från CDON igår och följande kommer till mig på måndag

1. Snuten från Hollywood Box (3 disc)
2. Shooting dogs
3. Forrest Gump
4. Tillbaka till Framtiden

Antar att alla inbitna filmälskare bara vill lyncha mig för min kassa smak men det skiter jag i, dessa filmer är bra och jag kan knappt vänta på att få se Shooting Dogs som handlar om Rwanda (vet ni inte vad som hände i Rwanda så snälla gå härifrån jag blir tokig) och är relativt ny men jag fick den för ett riktigt bra pris.

Nå, detta är nog allt jag har just nu,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback