Diamanter är en flickas bästa vän


Ja i mitt fall gäller det kanske inte diamanter utan andra saker men har alltid gillat den frasen väldigt mycket.

Imorrn åker min familj iväg till Bulgarien i en hel vecka. Trots att det svider att missa havet kan jag knappt vänta tills de åkt iväg och jag äntligen kan få vara ifred lite.

Att bo hemma känns ibland som att ofrivilligt dela tält med främmande underliga människor i snart 19 år. Så för att fira min nyvunna frihet har jag bjudit hem Toni som av någon underlig anledning vågar smaka min matlagning och tro att han överlever?

Jag har som förberdelse skrivit upp alla akuta nummer till diverse instutioner utifall att han får en släng av döden. Senare på kvällen ska vi alla (tjejerna) gå och se "Happy Feat" på utomhusbion. Känns riktigt mys för att då kan jag prata massa och det hörs inte eftersom det alltid finns minst en till pratkvarn där som överröstar mig =)

Jag har från början planerat ett längre inlägg med en massa filosofiska tankar men jag orkar inte så det får bli detta istället:


  Fick hem "Tillbaka till framiden 2" igår och är massa glad =)

 Min älskade Rocky är också hemma nu

 Denna ursnygga klänning kunde jag inte hålla tassarna borta från igår!

 Detta är min stolthet (även om alla böcker inte är med) och det enda jag behöver

 Jag utan huvud i min nya klänning

 Jag utan vett att sminka mig

Kommentarer
Postat av: Toni

det är bra att du lägger förhoppningarna så låga, eftersom jag förväntar mig att dö av din kokkonst så blir jag ju positivt överraskad ifall jag klarar mig utan några som helst förlorade kroppsfunktioner!
Rockyboxen är jag avundsjuk på: "If I can change, and you can change... Then EVERYBODY can change!"

Postat av: Amra

Jag har ingen aning om varför texten blev så CP men håll till godo med detta tills jag lyckas fixa det!

2007-07-18 @ 00:11:46
URL: http://amrasfinablogg.blogg.se
Postat av: kamala

Jag kommer jättegärna! :)) tack så mkt för inbjudan (:

2007-07-18 @ 01:25:13
Postat av: amelie

re: tack så hemskt mycket, vi är tacksamma att dutycker det :)
fin din klänning var :)

2007-07-18 @ 08:06:29
URL: http://couleur.blogg.se
Postat av: josefine

love you geek jävel:P

2007-07-19 @ 09:41:20
Postat av: Isak

det slog mig precis att King är tamejfan ett geni...ska nog börja planera en stöld av hans musa.
synd att du inte är mer vettlös oftare;D.
btw, för att universums balans ska upprätthållas så måste jag ge en näve skit med ena handen när du fått guld av den andra; Rocky suuuuger!

2007-07-20 @ 19:28:00
Postat av: Amra

King är ett geni och jag är hans musa, där hade du iaf rätt =) Rocky suger inte,man kanske inte gillar filmerna men man måste ju ändå förstå varför iaf ettan är så bra?

2007-07-20 @ 19:37:52
URL: http://amrasfinablogg.blogg.se
Postat av: Isak

haha, då får jag väl stjäla dig ifrån honom i så fall=P.
hmmm, för att soundtracket gått till rockhistorien?
annars kan jag inte komma på något som gör den bra.

2007-07-20 @ 20:26:31
Postat av: Amra

Det som är bra med Rocky är ju att det är en hjältehistoria många i förorterna kunde känna igen sig i. Det sättet Rocky levde på innan hans karriär kom igång är ganska typiskt om man ser till hur folk lever idag. Det var ju det som gjorde de filmerna så stora, känslan av verklighet trots alla inslag av fiktion.

2007-07-21 @ 12:37:08
URL: http://amrasfinablogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback