The Visage of War (Salvador Dali 1940)

Nu har man varit lite borta igen och inte orkar skriva så jag uppdaterar
Min navel läker bra
Jag har fått mer pengar än räknat
London resan närmar sig
Jag är mycket gladare nu =)
Hmm och en massa annat

Är massa nervös inför betygen som vanligt men känner på mig att saker och ting ordnar sig, för varje dag som går så kan jag knappt vänta tills jag får ge mig ut och göra allt det jag drömmer om och tänker på varje dag sen ett bra tag tillbaka, det kliar i hela mitt väsen efter att få ge allt jag kan ge

En annan sak som jag tänkt på är: "Det ljuva är aldrig lika ljuvt utan det bittra"... hoppas att man kan träffa den människa man gått igenom det ofattbart ljuva och det svidande, bedövande bittra smärtan med och känna... oj jag älskar visst fortfarande, det har bara slumrat till
Äsch jag vet inte, jag kanske är naiv, människor förändras, blir skeva och fel och man förstår sig inte på dem längre och kanske kommer fram till att man inte ens tycker om dem som personer längre... men vet ni vad? Spelar inte så stor roll om känslorna bara slumrat till och förhoppningsvis har man utvecklats under tiden och fått ordning på sina destruktiva beteenden....
Jag är så naiv att jag tror att om man bara inte ger upp hoppet och tror att den andra personen inte heller gjort det innerst inne så ordnar det sig... så dum är jag gott folk och det kommer slå tillbaka hårt.
Men det är så jag känner, har man upplevt något underbart med någon finns det alltid chanser och fler tåg bara man ser möjligheterna i en krånglig och skum situation... man får vänta helt enkelt tills tiden rensar ut alla elaka ord som borrat sig in som gift, alla handlingar som sved och se vad som fick en att längta efter den här personens kropp mitt i natten

Självklart ska man under tiden festa, juckdansa, strula och ha kul med andra =) Ingen klosterverksamhet behövs för att det männskliga hjärtat är tillräckligt djupt för att rymma någon speciell men sammtidigt ha en underbar tid med andra... som jag alltid sagt, bara man har en grund för den personen cementerad i sitt hjärta så räcker det och sen spelar det ta mig tusan inte vad man gör

Okej över till annat, mina filmer och cd-skivor har kommit nu och jag kan nu nöjd säga att jag snart har en liten filmsamling av filmer jag älskar. Någon kultiverad människa skulle ta en titt på min samling och fnysa åt min brist på smak och sinne för det konsnärliga men jag personligen har hellre en film jag tycker är bra än tex "Den tredje mannen" vi såg på filmkunskapen som jag aldrig ser på
Det är ju som att ha Salvador Dalis "The visage of War" som kom 1940 och som är ett förträffligt konstverk men herregud vad den äcklar mig...  (om det inte syns så bra så är det små människoansikten som ser helt groteska ut i gubbens ögon och mun) Mums!

The Visage of War (Salvador Dali 1940)

Alla har sin smak och det är helt okej att se ner på mig men gnäll snälla inte på mig =) Jag är ännu en nybörjare.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback