Människor

Alla leker Gud ibland och generaliserar alla männsikor sammtidigt som man höjer sig själv högre upp
Om jag nu skulle få göra det en stund så skulle jag nog säga att alla människor är underliga och en stor dos konstiga
Det är endast ett fåtal som jag kan tycka klassas som normala i mina ögon
Till de konstiga hör:
"De känslomässiga hororna"
Det är väldigt viktigt att vara snäll, charmig och omtyckt, den här typen har ofta lite knäppa drag och försöker komma undan sina misstag eller fel genom att ses som rolig eller att folk ska säga - Nej men (ett namn) hur kan du göra så? Detta ska då följas av ett litet skratt och horan är då glad för den tror att den uppnått målet av omtyckhet och gullighet....
Dessa sprider gärna ut sig själva till alla vare sig man vill ha dom eller inte....
Nu tänker man kanske, men vad är det för fel på det då? nej inte mycket förutom att dessa människor ofta har ett stort tomrum inom sig som inte går att fylla
Dessa förstäker gärna sina irriterande drag och klänger på en åsikter bara för att snabbt kunna känna sig trygga och se om de blir accepterade....

"Ge mig, trygghet, kärlek, ta hand om mig och låt mig gnälla människorna"
Finns det gott om,. verkar vara en tonårsstörning som ibland även fortsätter in i vuxenlivet, just den här typen älskar att gnälla på alla andra som är lyckliga. Man referar till dessa människor som faktiskt är rätt nöjda med sitt liv som slampor som knullar runt på Otten eller players som bara vill få till det.
Ja alla negativa och elaka benämningar brukar man få höra från gnällmänniskorna.... det är helt enkelt avundsjuka för någonting man inte kan klara själv. Fastnar man med en sådan människa kommer man sällan loss eller dör av deras gnäll
För deras själviska filosofi är helt enkelt: Jag skiter i att sexåringar tvingas bli barnsoldater, att småbarn blev slaktade värre än djur i Rwanda, att en tjej/kille i min ålder skulle dö för att bo som jag gör... allt det skiter jag i, för jag har det värst helt enkelt, mig är det fan mest synd om och det är jag som ska få livet serverat på ett silverfat

Om jag fick leka Gud ibland så skulle vissa människor hamna under dessa kategorier, vilken jag själv tillhör vet jag inte, det finns många andra kategorier och jag önskar att jag inte tillhörde någon, misstänker dock starkt att jag visst gör det
En kategori som jag dock älskar är:
"De starka filosoferna med de glittrande ögonen"
Om jag kunde hitta mig en kille som var sån skulle min lycka (min lycka i förhållanden iaf) vara gjord, men men det kommer väl, som den turen jag råkar ha är jag bara 18 o har rätt mycket tid på mig, om jag ens vill binda mig
Usch det slog mig igår att jag faktiskt är äldre än alla Final Fantasy 9 figurerna, det gjorde mig ledsen och jag kom fram till att jag skulle önska att stanna vid 17 års ålder, inte bli äldre och bara springa hela livet
Ni ser? En kille tillhörande min älsklingskategori skulle förstå detta.... usch man kanske kan bli äldre kroppsligt men ändå vara 17 i själen, jag hoppas det för inte tusan längtar jag efter att bli äldre och mognare och glömma bort alla drömmar och min kärlek....

Aja det får räcka med filosofi nu =) Jag håller på och försöker ta reda på exakt hur mycket böcker jag har och få ordning på dom, går inte så jättebra

kram


Kommentarer
Postat av: kamala

snille-pär där :)

2006-12-26 @ 23:19:57
Postat av: kamala

snille-pär där :)

2006-12-26 @ 23:19:57
Postat av: josefine

du är vis

2006-12-27 @ 09:36:11
Postat av: Amra

Tack så mycket =) I know, visst ryser ni när ni kommer nära min intelligens?

2006-12-27 @ 11:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback