Ge mig kraft

Ikväll blir det ingen fest eller alkohol för mig. Det känns bra faktiskt. Har lekt med tanken på att bli nykterisk ett bra tag nu och det växer sig allt starkare.
Ju mer jag tänker på det dessto mer tycker jag det hela att vara full ute på krogen känns en aning patetiskt och dumt. Jag har alltid varit en sådan som hellre sitter med gott sällskap hemma hos någon och tar någon öl och har en trevlig kväll. Det här med att vara full på krogen tilltalar mig inte ich jag blir ofta besviken på hur nära vänner beter sig efter att de druckit för mycket.
Men vi får se hur det blir. Att jag ska dricka mer sällan är i alla fall något jag bestämt mig helt för.

Idag ska äntligen det förbannade talet redovisas om jag så dör på kuppen. Efter det blir det seriöst teoriplugg då jag har ett delprov på måndag som jag måste klara. Har överhuvudtaget mycket plugg på olika håll men bara jag får arbeta undan det så går det nog bra.

Jag har så blandade känslor kring allting hela tiden och vet inte riktigt vad det beror på. Exempelvis så vaknade jag med världens äckligaste känsla imorse och trodde något hemskt väntade mig idag. Någon i stil med att jag får veta något jag inte ville veta eller att jag kommer be någon dra åt helvete för att jag tappar tålamodet med den människan. Det är säkert det här med att jag ska flytta och börja på en ny utbildning samt ta körkort som jävlas.

Förövrigt så har jag kanske kanske skaffat mig ett jobb inom någon månad =)


Kommentarer
Postat av: Linda

S: Tänk så var det jag ändå nudå? ;P HAHA

Jag hoppas också på jobb för fullt nu :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback