Vardagslista med 10 punkter

Eftersom jag inte är lite vrålhungrig och mitt blodsocker ligger någonstans på nedervåningen får idag sammanfattas med en av mina efterlängtade listor.

1. Jag hatar den där människan som jobbar på kommunen så intensivt för att hon åkt iväg på tjänsteresa utan att skriva in alla mina betyg.
2. Chefen för Folkbladet sa idag att jag kan få jobb då och då under sommaren vilket gjorde mig glad.
3. Det är väldigt billigt att bo i Italien/Rom i sju dagar och vi har råd
4. Mamma har lagat världens godaste mat
5. Jag ska om ca två timmar fika med Alexandra för att fixa med ett reportage
6. Kulturredaktören tyckte min krönika var jättebra (tack Michelle ännu engång för dina synpunkter)
7. Ikväll ska jag se på film och sedan inte missa serien "Brothers and Sisters"
8: Jag har inte så stort intresse av att veta hur Sveriges riksdag fungerar då Sverige inte ligger i krig, står åtalat för krigsförbrytelser, gjort sig skyldig till folkmord och brott mot männskliga rättigheter mm. Däremot är jag intresserad av Tysklands regering under 40 - talet, Rwandas och Ugandas under de senaste deccenierna mm.
9. Jag längtar efter träningen imorgon
10. Jag är grymt förvånad över hur jag kan ändra min syn på människor när de går för långt, det verkar omöjligt att gå bakåt med mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

S: Damn, då kanske du blir världens kändis ju..

Joo. Det är intressant som fasen :D

Damn, vilken dum kärring!

Postat av: Michelle

Svar: Nej det är inte till examensarbetet. Vi håller på med näringslivsjournalistik nu. Bajstråkigt, skulle man kunna säga. Bara massa siffror och skit. Skulle hämta två årsredovisningar från ett AB-företag i Motala, men folk är ju så muppiga med att vilja lämna ut sådant (trots att det är offentliga handlingar) Men det löste sig tillslut ändå, utan någon rödtottbella ;P
*
Men det låter ju positivt ju! Får hoppas på det bästa. Förstår ju dem också att de med utbildning kanske går före, men samtidigt tar man ju de man gillar och trivs med också. Så chanser har du ju. Annars hade han ju dessutom sagt nej direkt ;) Men man får se helt enkelt, jag håller fortfarande mina tummar :)

2008-04-08 @ 19:46:39
URL: http://eyeofstone.blogg.se
Postat av: Linn

intressant :D

2008-04-08 @ 20:26:13
URL: http://jaaml.blogg.se
Postat av: Michelle

Wey, vad bra att hon tyckte den var bra. Grattis =) Ingen orsak med hjälpen, jag gör det så gärna så!

2008-04-09 @ 12:50:17
URL: http://eyeofstone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback