Petra Mede från Parlamentet - Rasistisk?

Parlamentet har länge varit mitt favorit humor program....tills ikväll.
Såg nyss klart det och undrar - Hur fan kan hon Petra Mede vara så rasistisk hela tiden? Varje gång hon öppnade käften var det något påhopp mot kurder, turkar eller invandrare - speciellt riktat mot den kurdiska killen som var med.
Det märktes också väldigt tydligt hur illa upp han tog och hur sur han blev?

Är det verkligen någon humor alls när man bara hoppar på det mest uppenbara med människor? Är det så att bara för att en kille är mörk och osvensk så kan man dra skämt hur som helst trots att han uppenbarligen inte uppskattar det? Det hördes tydligt att publikens skratt avtog och blev ansträngt...måste ge en eleoge till den kurdiska killen som jag inte minns namnet på nu som klarade av att behålla sin värdighet och inte sjunka så lågt att han skämtade på samma sätt när han skulle svara henne.
Nej fy fan för att bara dra sådana kassa skämt i stil med att kurdiska män inte låter sina kvinnor prata eller att när Petra ser en mörkhyad tänker hon på hur hon måste beställa städning?

Jag är verkligen upprörd nu och är hon mer i fler avsnitt så slutar jag titta. Jag tycker nog att innan hon börjar gå på andra människor borde hon få ordning på sminkningen....lysande lila ögonskugga är inte så fint.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Svar: Det var supertrevligt, så jäkla givande och helt fantastiskt bra faktiskt. Rekommenderar det verkligen, måste jag säga. Ska skriva en massa om det vid senare tillfälle (senare ikväll) och lägga in massvis med bilder också, så det får du inte missa =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback