Och så försvann det lika lätt som det kom

Igår lärde jag mig ett par saker

1. Om du pratar för länge i mobilen på toan i Cromwell bryter vakterna upp dörren och skriker åt en

2. Det är alltid bra att gå hem tidigt om man känner att man inte är så festglad som resten av gänget


Jag har haft en tung vecka, det har varit irriterande på jobbet och allmänt frustrerande överallt. Om jag skulle följt mitt vanliga recept skulle jag bara sväljt allt och gått vidare som vanligt. Denna vecka gjorde jag annorlunda, jag delade med mig av det jag tyckte var jobbigt (jag pratade bara av mig och babblade på vill säga) och det släppte genast. Ska man förändra de mindre bra sakerna hos en själv tror jag att man måste börja med att förändra hur man ibland hanterar saker.
Det svåraste för mig är - Sårbar och utlämnande är inte svag och patetisk utan stark och uthållig. Ibland måste man släppa ut lite och ta chansen för att sen se att folk bara tycker bättre om en efter att de förstår vad problemet är. Sen finns ju alltid rädslan för att de kommer ändra sin syn på en som person men jag tror inte risken för det är stor.



Jag kom hem vid kl 01 inatt och la mig strax efter medan resten av partprinsssorna fortsatte efterfesten någon annanstans... hoppas alla lever idag bara.


Blev väckt imorse och det kändes bra och lungt i magen igen.

Åkte med familjen till olika varuhus för att mamma skulle kunna köpa skor - mamma köpte inga skor men jag däremot hittade "Hook" filmen med Robbie Williams och blev glad. Den filmen är en riktig nostalgitripp för mig för att varje gång jag ser omslaget till den kommer jag ihåg hur många timmar jag tillbringade med att se den och hålla i en hink utifall att magsjukan återkom. Nu är det inte själva magsjukan jag går och blir nostalgisk över utan känslan av att vara ompysslad och trygg.
Jag minns att jag faktiskt trots den höga febern, svullna lederna och igentäpta kroppsöppningar(eller alldeles för flödande kroppsöppningar) faktiskt tyckte om att vara sjuk.
Då kunde jag vara hemma från skolan, mamma köpte hem allt gott jag gillade att äta och jag såg på Peter Pan och drömde om hur jag var en flicka som aldrig växte upp. Sen kom pappa alltid hem med någon leksak eller spelade musik för mig så fick jag gissa vilken låt och artist det var. Han spelade för det mesta musik med Led Zepplin, Pink Floyd, Bob Dylan, Rolling Stones och en massa annat. Synd bara att jag idag inte alls blir sjuk lika ofta......

Annars så är planen för idag:


1. Tvätta håret

2. Städa klart

3. Äta något gott

4. Sitta på msn och prata ett tag

4. hmm ja se film typ


Kommentarer
Postat av: Toni

Att prata av sig är the shit. Annars kan man lagra saker inom sig och få... farliga tendenser...
Jag brukar också alltid tänka på hur skönt det var att vara sjuk när man var liten. Det är nog därför man är bakfull: för att få en dag i veckan då man bara ligger i sängen och ser på film. Så jag tyckte att din lista över dagens aktiviteter såg rätt mysig ut.

Postat av: Angelica

Camilla sa att du hälsar.. jag hälsar tillbaka :D Och just det.. jag var med på romwell i lördags.. för det var väl i lördags du var där? I didn´t se U :P

2007-10-01 @ 08:35:15
URL: http://sugarlips.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback