En absolut helt vanlig dag i allas liv

Hej igen
Känns lite konstigt att sitta och skriva i tomma luften sådär. Försöker föreställa mig att alla ni som jag vet läser bloggen sitter framför mig på golvet och stirrar på mig med stora ögon och öppen mun för att ni så gärna vill höra vad jag har att säga. Det vore roligt för mitt ego men det tror jag inte ni gör och idag har jag inte så överdrivet mycket att berätta heller.
Vi hade lektion i Rhetoric and Composition och dagens överraskning var att man skulle ställa sig framför klassen och berätta sina tankar kring Amerika samt referera till en artikel vi läst. Jag var lika förebredd som för ett matteprov men det gick bra ändå. Var rätt smart av läraren att inte förvarna oss om det här för då hade jag gått och tänkt på det hela dagen. Jag har fortfarande en del saker att arbeta bort och det är att jag är fullkomligt övertygad om att jag låter helt dum i huvet när jag pratar inför grupp. Att alla mina argumment är tunna och helt onödiga sen så hör jag min egen röst i mitt eget huvud när jag pratar och det är rätt distraherande. Men det gick bra i alla fall.

Ska nog gå på "språkcafeet" imorgon som tjejen jag berättade om igår bjöd mig på. Vill träffa lite mer folk och att få prata svenska är inte helt fel då jag ibland blir tokig på att bara använda engelska och höra holländska hela tiden. Har även fått lite mer kontakt med en av tjejerna i klassen. Det känns bra.

Annars så har vi tjaffsat lite om ekonomi och sånt. Om det kommer räcka till och om det blir bra allting i slutändan. Det är ingens fel och vi gör båda vårat bästa men det blir bara frustration ibland. Antar att alla förhållanden som tar ett större steg upplever det här, eller jag vet inte men lite tjafs skadar ingen. Vi ska i alla fall åka hem över bajram och ska boka biljetter idag. Ryanairs website är nere just nu och jag blir nojig över att specialoffer ska vara borta tills den öppnar igen. Antagligen inte. Imorgon ska vi kanske åka och titta på en lägenhet som vi blivit erbjudna, är den bra så tar vi den. Så slipper vi borra håll i väggen här för att sätta upp en hylla jag vill ha. Typ därför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback