Att inse att man faktiskt följer sina egna råd

Jag har alltid klagat och gnällt på människor som ja, gnäller och klagar men inte gör något åt det.
Om vi tar de som är missnöjda med sin kropp, främst de lite större. Alltid gnäll om hur de är tjocka, om hur det hänger, flänger och viker sig dubbelt när de sitter ned men ingen handling?
De gnäller men inte hör jag att de köpt ett gymkort och tagit sig till gymet och fått allting lite mer fast?

Sen i september förra året har jag gått upp. På ett bra sätt, jag vet inte hur mycket men kanske runt 8 kilo eller så? Jag har fått lite mer, främst en helt okej byst men även mer rumpa. Med att gå upp 8 kilo kommer såklart även det faktum att även resten av kroppen blir hängigare. Om man inte tränar vill säga, vilket jag inte gjorde. Idag upptäckte jag att jag faktiskt följer mitt eget råd. Kroppen är mer fast eftersom jag tränar regelbundet men extra kilorna med mer kurvor är kvar! Är riktigt nöjd med min kropp nu, speciellt när träningen går framåt. Idag exempelvis så klarade jag mycket mer än tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback