Universitet känns vuxet

Jag är glad att den känslan finns kvar. Känslan av att göra något "vuxet". Lite som när man var lite och klädde sig i mammas högklackade skor (jag matchade skorna med pappas slipsar) och smetade ut rött läppstift över halva ansiktet. Minns att jag kände mig vuxen då. Att jag gick omkring lite sådär fint som jag tyckte mamma gjorde innan hon skulle ut. Tyckte jag var v'ldigt snygg med läppstiftet och övade på att flörta i spegeln.

Att gå på universitet känns lite så. Lite som att testa på något nytt och vuxet man inte vet så mycket om. Jag hade ett paket halvtabletter med fruktsmak i väskan för det kändes sådär universitetsaktigt och vuxet av någon anledning. Så kände jag mig stolt eftersom jag smälte in och gick omkring på campus området som om jag visste var jag skulle.

Dagens lektion var intressant. Våra första analyser av diverse olika texter. Gick huffsat bra och trots att jag kan mycket mindre än de som läst innan så var jag inte sämst heller.
Har annars idag fixat med mycket praktiskt och dessutom fått tag på böcker jag behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback