Ett sammanbrott i vardagen

Ni vet när man utsetts för hög stress kring en specifik sak? När det bara krånglar och krånglar så att det känns som om allt kommer gå åt helvete och aldrig bli bra?
Sådan stess upplevde jag förra våren när min skolansökan och mina slutbetyg hängde på om en rektor skulle komma tillbaka i tid från sin lunch eller inte. Om hon inte var i tid skulle min ansökan komma in sent och jag kanske inte få någon plats på skolan.

Idag hände exakt samma sak. Inte situation men samma stress och slit. Jag får reda på att mina kurser inte uppnår 30 högskolepoäng som krävs för heltidsstudier och bidrag från CSN. Anledningent ill detta är att fel information skrivits på
www.liu.se där det stått att en av kurserna är 15 hp men istället visade sig vara 7,5.

Jag blev helt galet arg, grät och bara hoppade omkring av ren frustration eftersom jag nu satt fast. Någon icke skrivkunnig idiot har tagit sig an ansvaret att skriva information om kurserna och gjort det fel!
Efter många samtal har jag nu bytt kurser helt och börjar fortfarande på måndag men med färre dagar på universitet.

Vanligtvis hade jag inte reagerat såhär mycket men jag klarar bara inte ren idioti som orsaker mig sådana enorma problem.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Helt jävla sjukt, men jag är glad att det löste sig. liu verkar ha massa okorrekta saker skrivna på sin sida, min kurs fanns inte med tills den dök upp idag på kurslistan bla. Grymt dåligt att de ger fel info på kurserna, man måste ju hålla koll på det lixom spec poäng och så för att få ihop allt!

Postat av: Amra

Nadja: Ja jag vet, helt bisarrt verkligen! fatta min panik när jag inser att det fattas 7,5 poäng och att allt bara är fel och att jag börjar på måndag, höll på att smälla av! vilken tid var det du hade din kurs i linköping?

2009-01-16 @ 17:52:39
URL: http://amrasfinablogg.blogg.se/
Postat av: Nadja

Måndagkväll runt 5 om jag minns rätt nu.

2009-01-18 @ 17:41:54
URL: http://thencloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback