Living everyday life with an Dutch man sleeping next to you

Det här med att nästan prata mer engelska än svenska blir lätt krångligt. Jag glömmer bort ord och begrepp på svenska som jag sen bara ersätter med engelska. Jarno har vart här en vecka nu. Det är underligt att pendla mellan vardag, resor och nya städer i ett förhållande. Blir liksom aldrig den där tristessen som snabbt infinner sig när man är i ett vanligt förhållande. Nu är jag mest förvånad över att vi bara kan göra normala saker som att titta på film istället för att planera utflykter hela tiden. Dessutom så är han en bra pojkvän eftersom han går med på att titta på "the tudors" om han får prata om sin älskade Monica Bellucci.



Idag är det fredagen den 13:e och det ska firas med att glo på skräckfilm hela natten. Imorgon är det som ingen säkert missat alla hjärtans dag men då blir det bara middag och lite mys. Förstår dock inte riktigt vad alla blir så uppspelta kring? Känns som om alla som har något är ute efter att visa exakt hur bra de har det och hur fina presenter de kommer få. Är det för att gnugga det i ansiktet på alla dem som är ensamma så att de känner sig sämre? Hela dagen är ju helt absurd, som när man var liten och fick en ny leksak som man sedan visade upp för alla man lekte med. Lite överdrivet hypad dag tycker jag i alla fall. Ta det bara lugnt och ha en bra dag oavsett om du har en partner som trängs med dig i toan eller inte.



Min kära lillasyster åker till Bosnien en vecka imorgon, hoppas hon inte äter så mycket att hon inte kan gå. Tillbaka om en vecka är hon och det känns skönt.

Annars är jag själv rätt nöjd. Väntar på svar från några jobb och hoppas på att jag klarar min första tenta nästa lördag. Det är nervöst men om jag kanske skulle ta och börja plugga skulle det gå?


Kommentarer
Postat av: mathilda

jag stannar i två hela veckor. ska bli superskoj! :D hur mpr du, hur går allt? Pusss å kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback