Ik woon nu al een paar dagen in Nederland

Nu har jag bott här i Holland i en vecka. En vecka där väldigt mycket har hänt och jag har känt så otroligt mycket. Introduktionen var i tisdags och innan var jag sa nervös. När jag väl satte mig ned så kunde jag se att det inte fanns mycket att oroa sig för. Holländare ser inte skrämmande ut och de tittar mer nyfiket än misstänksamt på studenter från andra länder. Det första jag lade märke till var att syo konsulenten var galet snygg! Helt löjligt med det fick mig att ta mig igenom den rätt tråkiga introduktionen som inte gav så mycket. Utbildningen verkar bra och jag ska göra mitt bästa för att få åka ett halvår till USA i under tredje året. Har redan införskaffat böcker och fixat med det praktiska och skolan börjar på måndag! Groningen är en vacker stad och jag kommer nog trivas utan tvekan.

Att lämna alla där hemma är inte alls lätt och det kommer nog vara svårare än jag tror. Idag saknade jag mamma så mycket att det gjorde ont. Jag har Jarno här men inte samma sociala nätverk och hans familj är inte lik min alls så det blir jobbigt ibland. Kan känna mig rätt isolerad under konversationer när jag inte förstår vad folk säger men det lossnar väl det med.

Ska försöka uppdatera bloggen lite oftare nu när jag bor här så att folk i Sverige kan läsa den och se hur det går för mig. Blir nog roligare att skriva då också. Nu ska jag och Jarno titta på film så mer uppdatering får komma senare.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Så spännande Amra, du får uppdatera bloggen oftaare nu tycker jag =) Starkt att plugga i ett annat land. Och ska du till USA? Vart isåfall, blire canada ? hehehhohohoh SAKNAR DIG PUSS /Mathilda

2009-08-28 @ 22:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback