Tentademoner tar över min kropp

Vaknade klockan 06 imorse och gjorde den förbannade tentan från 08 till 10. När jag klev ur tentasalen kände jag en sån lättnad att benen nästan vek sig. Kände då hur pressad jag varit och hur mycket jag pluggat i flera dagar. Har varit sjukt trött hela dagen men tog en lite länger powernap på eftermiddagen så nu är jag okej igen! Jag vet inte vad jag får på tentan men klara den borde jag.
Förstår mig inte på folk som sakta läser igenom tenta frågorna och liksom hummar och funderar över vad de kan och inte kan? De tar en bit äpple, sörplar på sitt kaffe och lutar sig tillbaka med tentan i händerna. Det är olidligt för mig att se på när dessa människor får tentan innan mig. Jag vill bara skrika - LÅT MIG SE VILKA FRÅGOR SOM FINNS DIN SLÖA, LUGNA JÄVEL!!! JAG HATAR DIG SÅ MYCKET NU!!!!  Jag är som ett djur, sekunderna innan tentan läggs på mitt bord sitter jag lutad över bänken med glansiga ögon och vill slita tentajäveln ur kvinnans händer. När jag väl får tag på den ögnar jag panikartat igenom alla frågor och känner  mer panik för att jag inte kan svaret direkt. Idag var det precis tvärtom, jag sitter där på helspänn, hatar hela världens som sörplar på kaffe och försöker skingra mina tankatr på tentan genom att undra hur man som arkitekt tänker när man väljer att lägga rören på väggarn istället för innanför. det är skitfullt! Tentan hinner inte läggas på min bänk innan jag roffat åt mig den, det tar mig 2 sekunder innan jag kollat igenom svaren och så.....

LÄTTNAD, denna ljuva lättnad bara strömmar genom min kropp! Jag kan alla frågorna, svaren bara packas på rad i min hjärna och jag börjar plugga frenetiskt! Jag blev först klar och var glad att få komma därifrån tidigt.

Ps: bara för att jag skrev det här nu kommer jag säkert få underkänt och skämmas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback