Informativ och avgorande dag

Efter en lang resa, med ett mellanstopp i Bremen, Tyskland kom jag fram till Groningen i Holland runt 02 tiden igar. Jag vet inte hur varmt det ar i Sverige men idag har jag kunnat ga omkring utan jacka i kortarmat och det var fortfarande varmt!
Var riktigt jobbigt att komma upp imorse och ge sig ivag till motet pa universitetet. Var sa nervos innan, det galler trots allt min framtid, utbildning och karriar!

Allt gick battre an vantat. Studievagledarna och hon som hade hand om antagningen kunde bada flytande svenska och var sa hjaplsamma. Verkligen en skillnad mot Sverige dar all form av administration och information gar segt och alla inom den sektorn ar otrevliga och tvara. Jag har i alla fall fatt veta att det kommer ske en utlottning om vilka som kommer in och att jag far veta i juli som alla andra. Dock kan jag med all sakerhet komma in pa alla andra internationella utbildningar till september som andrahandsval om det nu skulle vara sa att jag har otrolig otur och inte kommer in. Sa flytta till Holland kommer jag nog gora i ar.

Resten av dagen har varit underbar och mysig. Vi gick omkring pa IKEA, kopte lite smasaker till hans rum och jag at for forsta ganger pa Kentucky Fried Chicken. Det var ratt gott, efter det tog vi en riktigt lang prommenad i solen dar mina fotter svullnade till blasor av mina skor som ska vara skona.

Jag och Jarno hade ett riktigt allvarlig samtal nyss. Ni vet ett sadant samtal, THE TALK. Ar du saker? Vill du? Kanns det ratt? Och kanske den viktigaste fragan som vi alla vill stalla till var partner men aldrig vagar - Kommer du att lamna mig, vakna upp en dag och inte kanna samma sak, hitta nagon du tycker om mer och jag blir ensam kvar?

Han sa......aldrig

Vi flyttar da ihop i september omvi hittar lagenhet.



Rijksuniversiteit, Groningen

Kommentarer
Postat av: selma

jag ska till gbg på fredag, jag kan inte vänta på att få sjunga med honom!! ka tnka mig att de ägde! vem vet vi kanske stöter på varandra i B.L i sommar!:D

Postat av: senada

tror att jag ska se honom i malmö på lördag :) men är inte helt hundra än ;D

2009-04-07 @ 14:34:50
URL: http://aada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback