Nationalism i uppfinningsrik form

Lite då och då får jag frågan - Är det lugnt nu i Bosnien, inget hat och så eller?
Blir alltid lite fundersam över hur jag ska svara men jag säger för det mesta - Ja då, det är lugnt

Vill man dock se äkta nationalism ska man ta och surfa in på någon bosnisk hemsida.

Hittade denna kommentar från en skämtsida där olika skämt samlas:

Nebi srbin u dzamiju usao taman sjekire padale!
Översättning:

En serb skulle aldrig gå in/ ta skydd i en moske om det så regnade yxor!

Jag finner det här skitkul, hoppas den dagen då det börjar regna yxor inte kommer i Bosnien för då blir det nog synd om vissa.


Kommentarer
Postat av: arijana

haha det var ett ganska klockrent skämt.men verkligen intressant att du anser att det är lugnt med hatet i banja luka. hade det varit det så kan jag säga att jag inte hade varit här just nu :P haha. kul att höra att allt går bra för dig, med kille,plugg och nya livet. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback