Studier och funderingar kring det

Jag börjar tro på allt dravel Oprah kör med om "The Secret". Seriöst, jag stirrar blankt med öppen dregglande mun och bara nickar med i allt hon säger! Börjar känna att det händer mig lite och att allt går framåt på någor underlifr vis.

Surfade nyss in på LinköpingsUniversitets hemsida och klickade mig in på Filosofiska Fakulteten. Tittade på programet kultur, samhälle, mediagestaltning? Låter det inte bra, låter det inte som...jag? De tre orden, det är väl jag, eller hur? Känslan i magen säger det men jag måste kolla upp om det går att börja till vårterminen 2009.

Anledningarna till att jag spekulerar så allvarligt i att hoppa av den har utbildningen är många. För det första så följs inte kursplanen alls, det som utlovats har inte levererats och det håller helt enkelt inte måttet. Det är utbildningen i sig. Människorna är nästa steg. Jag har visserligen hittat några riktiga guldkorn jag tror skulle kunna hålla kontakten med även om jag slutar. Dock finns det många som går här och antigen tycker synd om sig själva och lägger hela sitt ångestfyllda jobbiga väsen på andra. Den andra sorten är den arroganta osäkra typen som gör allt för att ta upp plats genom att avbryta, lägga sig och allmänt testa ens gränser. Jag vet helt ärligt inte om det här är för mig? Jag har ju ingen förståelse för någon av dessa typer. Det är inte så att jag är osams med någon, det var det länge sedan jag var men det drar ned stämningen och känslan för utbildningen. Det är jobbigt och dumt att några ska få dra ned så många.

Jag ska fundera mera på detta och se vad jag kommer fram till. Kanske känns det bättre, kanske om det går att börja på vårterminen hoppar jag på det andra.
Funderar också på om det är ett set back att bo hemma, inte låna och plugga. Känns lite som det men jag tycker det är löjligt då jag faktiskt inte har några frihetsberövande problem hemma i form av att bo i princip själv i sällskap med andra.

Om jag bodde hemma utan lån, jobbade lite osv skulle jag ha råd att resa mer. Både runt om i Sverige men även träffa Jarno i Holland och resten av världen.
Det är lite att klura på men sugen känner jag ju mig. Får ringa imorgon och fråga om vårterminen, blir bara nervös eftersom det stod på hemsidan att programet startar höstterminen 2008. Kan ju vara så att de inte skrivit ut vår och höstterminen för 2009 än?


Kommentarer
Postat av: arijana

oj otrivs du redan, vad synd. fast du vet, det är nog väldigt svårt att hitta en utbildning just på universitetet där man hittar en perfekt klass, förutom de där guldkornen. men om du inte gillar att kursplanen i sig inte följs så ska du ju fundera såklart :) förstår att du vill ha råd att åka till killen iaf haha. holland är guld!

jag har planer på att jobba framöver, kanske till och med utveckla mitt arbetsliv ännu mer. skulle sitta fina. känner inte riktigt för att plugga än kanske, speciellt när jag inte vet vad :P haha..kram

Postat av: Anonym

Jag förstår dina tankegångar. Att satsa ett helt år på nåt man inte känner är rätt kan ju faktiskt vara slöseri med tid. Men å andra sidan förstår jag problemen med att hoppa av nåt. Det finns ju den där gamla klyschan "Det kanske är värt det i slutändan". Gör det som känns rätt så tror jag att det blir rätt.



Ett annat råd är den gamla folkhögsskoledevisen: "When in doubt, drink folköl"

2008-11-08 @ 18:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback