Om: Varför skriva blogg?

Många bloggare verkar ha utförliga svar och tankar kring sitt bloggande och anledningen till att de ger ut lite eller mycket av sig själva där. Jag har ingen anledning alls, jag skriver för att jag skriver bara.
Men att ge ut något privat som jag kanske antydde mer i början när jag precis började är en omöjlighet.
Jag menar man blir biten i rumpan bara man säger något opassande till människor ibland, tänk dig då att behöva stå för svars för varje liten tanke eller sak man någongång skrivit ned här?

Jag som person fungerar i vilket fall som så att när jag är arg så är jag verkligen arg. Inget är bra med människan jag är arg på, den är helt värdelös och dum i huvudet och ska helst gömma sig i en grotta och inte komma fram. Ja, nu är det så att jag känner så även för folk jag inte är rasande på längre men det är en annan femma.Det jag försöker komma fram till är helt enkelt att jag inte vill skriva ned något personligt riktat mot någon för att sen när den känslan gått över behöva stå för svars och inte veta vad jag ska säga riktigt....Men om jag nu någongång skulle råka göra det i alla fall så är det nog något jag kan stå för och därför har skrivit här.

Idag har det varit sådär underbart varmt och jag har njutit verkligen hela dagen. Gick på stan med min syster och träffade Mathilda på Indiska som inte direkt blev förvånad av att se mig där. Kan meddela att jag köpte en klänning som jag är hemskt nöjd med.
Imorgon blir det jogging, sola och grilla plus lite vin i Söderköping hos tidigare nämnda Mathilda. Ska hinna med att träffa Nadja på söndag och kanske lite andra människor om tiden räcker till. Har dock ett krav och det är att vi måste vara ute nu när det är fint väder.

En tråkig sak är att jag inte kommer kunna sova en sekund inatt eftersom jag är så nervös. Kan nog kanske skriva ned imorgon varför om jag överlevt natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback