Om mig

Har skapat en ny kategori i bloggen idag som heter "Om mig". Tycker den behövs eftersom jag ibland skriver om mig själv vilket jag kommer göra nu också.
Jag försöker alltid hitta sammanhängande mönster när det kommer till mig själv. Ni vet, en gemnsam nämnare som binder ihop en bit av mig själv. Den senaste tiden har jag funderat över mitt sätt att inleda relationer med människor och kommit fram att jag gör det på två sätt.

1. Jag träffar någon jag bli vän eller tillsammans med och tycker den är perfekt. Inget ont får sägas om den människan och jag är beredd att uppfinna tusen bortförklaringar och ursäkter som visar på att den här personen inte har dåliga sidor. Jag stör mig inte på något och allting är bra.
Den bubblar brister för det mesta och då är det kört. Oftast är det att jag varit helt blind i min övertygelse om att den här personen är bra. När jag sedan vaknar upp och märker hur det egentligen står still blir jag hemskt besviken. För då börjar min irritation visa sig, jag blir otålig och inte alls lika förstående och mindre villig till att lyssna. Jag kämpar dock på tappert för att det inte ska märkas men det gör det alltid. Denna irritation och besvikelse brukar nå sin kulmen i att jag efter ett tag bryter kontakten för att jag inte orkar. Den personen är helt enkelt inte värd det och jag tröttnar något otroligt.
Finns dock ett sista steg i detta som jag nu identifierat som mitt sätt att sålla ut människor som betyder något och dem som inte gör det. Det sista steget går ut på att efter jag har insett att alla är människor gör fel och att det inte betyder att man är ond eller korrupt. Att jag fortfarande tycker om dem. Då är det bra och då är det rätt.

2. Ett annat sätt för mig att träffa folk är att jag i början tycker hemskt illa om dem och för det mesta anser mig vara bättre för att de är idioter. Sällan blir jag överbevisad men blir jag det så följer samma procedur som punkt nummer ett beskriver.

Slutgiltiges vill jag säga att jag har lätt för att tycka om folk, det är att fortsätta tycka lika bra om dem efter att de beter sig illa jag har svårt för.


Kommentarer
Postat av: sarah

Sv; jag var en av dom som inte tittade på ESC :) hehe . var på race istället :) . Så jag vet faktiskt inte ens hur Ryssland låt lät :/ . men men .

Ja det är lite mysigt med kramar! :D . hehe . :) .

kram

Postat av: Hanna

Den sista meningen skulle jag kunna skrivit. Sån är jag också.

2008-05-26 @ 17:03:19
URL: http://vemod.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback