Lite bortkopplad

Ännu en dag i mitt halvt bortkopplade tillstånd, jag går omkring och gör saker, träffar folk men har inte känslorna med riktigt. Lite som att göra saker rent kroppsligt men känslomässigt är jag på en helt annan plats.

Dagen förövrigt har spenderats med att äta lunch med Mathilda, solglasögon inköp samt gym. Känner faktiskt att jag nog behöver längre och mer intensiva pass där för att det ska ge bättre resultat. Jag vill träna överkroppen mer och bli starkare där.


Har under hela dagen haft en fundering jag klurat på. Den lyder lite kortfattat såhär: Är det bättre att vara ärlig mot människor även om det ibland innebär en brytning eller en större konflikt? Eller är det ärligare att prata om folk bakom ryggen och sedan vara trevlig mot dem för att slippa säga det man tycker?


Ja, jag vet helt ärligt inte riktigt. Jag vet bara att om jag inte får vara rättfram och försöker hålla inne så verkar mina åsikter och känslor ta sig ut genom rumpan om inte annat. Det är underligt hur man kan ändra perspektiv på en hel stad när det bara är någon månad kvar här. Min skola startar den 18:e augusti vilket betyder att det bara är omkring 3,5 månader kvar och sen är jag borta. Under dessa månader planerar jag att vara så lite negativ som möjligt och bara glida igenom med resor och annat kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback