Jag får skylla mig själv

Jag är nästan sådär trött som man brukar vara kvällen man kommit hem från en resa. Nej, det får bli bättre planerande på detta telefonpratande tror jag. Ska nog sätta på lite musik här hemma, städa och försöka piggna till!

Eurovision kvalet var igår och Bosnien fick vidare trots sitt ytterst tveksamma val av låt. Förkortat: Vad i helvete är det där för låt och varför hänger vi tvätt inför flera miljoner tittare? Ja sådana tankar har jag gått med tills jag såg vad Irland hade skickat för bidrag, Moldavien och Belgien var ju inte långt efter i sin skumhet. Det kändes bättre då, nu kan jag nog leva med låten kanske.

Måste dock säga att jag förvånas över att hon som ledde programmet igår inte riktigt kunde engelska? Hon hade supersnygg klänning och var söt men otroligt hackig och tillgjord engelska. Lite som om några av dem gick på speed. Aja, de var väl säkert bara glada trots att gränsen mellan glad och uppigande och tokig och tillgjord är hårfin eller i det här fallet obefintlig.

På agendan idag står teoriplugg, övningskörning samt skriva cv och personligt brev. Tänkte skicka iväg en ansökan på måfå lite varstans just eftersom tanken på jobb i tre veckor i juni eller även två är lite lockande.


Kommentarer
Postat av: Toni

Jag undrar om den där killen som ser ut som mig och spelar bongotrummor bakom ett skynke är med i år också. Är han det? Jag hejar i alla fall som vanligt på Finland.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback