Efter många om och men: Jag gör det!

Att jag är emot dyra köp på stan vet nog alla. Jag får gåshud när jag ser någon spendera 130 kr på hårspray på Kicks och bete sig som om det är normalt. Det är inte normalt att spendera så mycket pengar på en enda produkt som förövrigt är skadlig för både ozonlagret och håret.
Som sagt att spendera överdrivet mycket pengar på ett plagg eller någon materiel sak är för mig slöseri och tecken på att man nog inte uppskattar pengar. Jag vet inte riktigt var min syn kommer ifrån men det har knappast blivit bättre sen jag kom tillbaka från Indien och såg hur människor bodde där. Jag anser att man ska shoppa utefter sina förutsättningar och inte utefter det folk man umgås med. Alltför ofta ser man folk köpa dyra produkter eller kläder bara för att ens vänner har råd med samma saker man själv inte har råd med.

Anledningen till att jag skriver allt detta nu är att jag faktiskt har ett litet kryphål i detta resonemang. Det är för mig okej att lägga ned lite mer pengar på något dyrare för att belöna sig själv eller någon bedrift. Som exempelvis min personliga utveckling och att jag kom in på en skola med hård konkurrans. Jag har länge spanat på den, kikat och funderat och nu har jag nästan bestämt mig.

Imorgon kommer jag nog inhandla en väska......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback