East FM igen

Va kul att hitta ett sånt här spännande blogginlägg! :)
Vill bara hålla med den andra som skrev här på din blogg att du är jättevälkommen till studion för att se hur det funkar och så. och nej, det är verkligen inte lätt att prata radio. och jag kan säga att om jag skulle arbeta på t.ex. Lugna Favoriter så skulle jag inte svära, prata sex, göra pruttljud med munnen osv.. det är mitt jobb på East Fm som kräver att jag anpassar mig efter målgruppen (tonåringar). sen vet ju jag att du skrev blogginlägget när en gammal DJ fortfarande arbetade på East och han fick inte jobba kvar samtidigt som stationen ständing utvecklas.
Men vårt s.k. "omogna ordbajseri" kommer du inte komma ifrån eftersom det är vårt jobb.

Angående musiken så har varje radiostation en anställd musikchef som, med hjälp av ett program, gör nya "playlists" till varje timme. samma låt FÅR INTE spelas två gånger inom en viss tid. så när detta händer är det antingen 1)en miss i programmet 2) musikchefen var full när han gjorde playlisterna 3) någon ringde in och önskade den här låten.

Men du ska veta att det är jättekul att få kritik, fortsätt blogga så bra som du gör och erbjudandet om en rundvandring står kvar!
Mvh
Josefine Johansson, East Fm Request

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fick denna kommentar på min blogg nyss och måste svara lite själv också. Måste säga att jag personligen blir väldigt imponerad över att jag får svar på tal från dem som jobbar på East FM här i Norrköping. Tycker också det var ett väldigt bra svar där lite saker förklarades. Nu kan jag till och med börja lyssna på radiokanalen igen om det är lite nytt folk där.
Dock vidhåller jag fortfarande vid att svordommar och inkorrekt språk inte är nödvändigt. Man kan nå ut till sina lyssnare och målgrupp i alla fall. Jag tror inte man direkt ska anta att ungdommar tycker om när man talar med enbart slangord osv.
Sen måste jag lägga till att radiosändning är rätt svårt då jag nu fått testa på det själv och antagligen kommer bli bättre på det i min utbildning.
Är också glad över att det nu verkar vara en ny DJ på East FM som med all säkerhet måste vara bättre än den förra. Får nog ta och lyssna på radiokanalen nu över helgen och se vad jag tycker sen.
Angående rundvandringen för att se hur det fungerar ställer jag gärna upp!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Haha och det bästa är att jag älskar mitt eget nörderi angående detta, jag hoppas att jag kan finna någon liksinnad person. Det skulle vara kul..:D

Postat av: LOVISA

Sv: Tack sötnos :)

jag bor i småland, i en liten håla :p

Kram!

2008-05-24 @ 17:49:59
URL: http://onemoretry.blogg.se/
Postat av: Emma

East Fm är helt ok så länge dem inte spelar 50 cent och låtar i stil med Contras. I want som real shit! :) Ordbajseriet tycker jag för övrigt är lite kul att lyssna på. Hon josefine är skön!

2008-05-25 @ 04:23:47
URL: http://pemzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback