Barnfödande

Idag känns det som om motivationen är tillbaka lite! Jag har hunnit med och städat hela lägenheten och ska sedan ta tag i teorin samt lite recensioner. Måste ringa till Folkbladets redaktion idag också tror jag!

Jag surfade runt på olika bloggar för någon dag sedan och ramlade in på en tjejs blogg som fått barn i år. Jag surfade runt där och läste, tittade på bilder när det slog mig: Hon är verkligen mycket fulare nu efter att hon fått barn än innan? Vad är det egentligen som sker med vissa kvinnor? Den här tjejen är omkring 22 år gammal vilket är ens bästa ålder rent utseendesmässigt men den här tjejen ser nu alltså ut som om hon är 35 och inte är särskilt snygg?

Kan verkligen ett år göra så mycket med ens utseende? Förändra så mycket? När jag tittar på kort på min mamma så tycker jag nästan hon ser bättre ut efter att hon födde mig, smalare och mer fast liksom? Låter man sig själv förfalla så mycket och blir bekväm i rollen "jag är mamma jag behöver inte ta handom mig själv" till den grad? Det finns många bloggar här med unga mammor och jag har nog aldrig tänkt att någon av mammorna ser förfallen ut förutom nu. Tråkigt och kanske en aning taskigt att skriva men jag har aldrig märkt att man blir fulare efter barn födande? Tycker snarare kvinnor får något sorts starkt lugn över sig som alltid får mig att känna mig utanför eftersom jag inte har barn.

Och ja, jag är medveten om att ett litet barn är ett 24 timmars jobb och allt det där. Det jag inte förstår är att man inte tar hand om sig själv alls bara. Om jag inte minns fel så läste jag någonstans att en mamma inte orkat gå ut för att köpa bindor/tamponger åt sig själv utan istället använde ett av sina barns blöjor.... Jag vet inte vad som skulle krävas för att jag ska sätta på mig en blöja bara sådär.

PS: Bara för att jag skrev det här nu kommer jag ha blöja längre än mina ungar sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback