"Alltså jag kan ju ligga med han när han är full, han säger nog inte nej då"

Läste nyss ett blogginlägg av Hanna Friden där hon ger svar på tal. Någon hade skrivit en kommentar om att det inte kan rubriceras som en våldtäkt om någon för upp ett par fingrar i en kvinnas slida när hon sover.

Jag undrar lite om man som kille är tokig då? Det finns inget värre än när man snällt säg nej och i början verkar allting bra. Man förklarar att man inte är intresserad på det sättet och säger  -  Om vi ska sova ihop vill jag inte ha sex.
 - Okej, svarar killen då.
Men vad händer sen? Jo precis som Hanna skrev så bruts det löftet och kanske inte heller slutar när man snällt ber honom lägga ned? Vad är det egentligen han försöker? Övertala mig eller så blir han inte sur om han inte får något?

Jag tycker det är så underligt att människor ber om sex, att man tjatar om det, tvingar det till sig, manipulerar till sig sex. Det här är inget som enbart gäller killar utan tjejer också. Jag känner tjejer som jag vet lurar till sig eller manipulerar till sex som killen i vanliga fall och kanske i nyktert tillstånd aldrig hade ställt upp på. Hur förnedrande är det inte att behöva göra sådant för att få till det egentligen? Ofta tar man upp aspekten av att det är förnedrande för den individ som blir utsatt för att någon försöker tvinga den till sex på något sätt. Jag frågar mig själv hur man som människan kan strunta i på vilket sätt man får sex bara man får sex?
Handlar det kanske om ett galet bekräftelsebehov som måste uppfyllas på vilket sätt det än går?

Hur det än förhåller sig tycker jag det är hemskt patetiskt att få sex på något annat sätt än det naturliga frivilliga. Sen om folk ligger med varandra på fyllan och ångrar sig dagen efter är ju deras konsekvenser att ta.

Kommentarer
Postat av: Julia

sv; :) tack så mkt :)



Var ute igår hur blev det med dina planer till helgen då?



Ha en skön lördag =)

Postat av: Julia - igen

Håller helt med dej btw!

Det e sjukt vad folk kan göra för ett ligg.

Patetiskt och ganska skrattretande!

2008-05-17 @ 12:11:41
URL: http://mique.blogg.se/
Postat av: Ellen

tack tack!=) Graviditeten kommer med all säkerhet att kunna följas genom min blogg=)

//Ellen

2008-05-17 @ 14:16:38
URL: http://mittlillaliv.webblogg.se/
Postat av: Nadja

Ja det är sjukt, jag förstår mig inte på sånna människor. Uppenbarligen har de ingen värdighet what so ever, sedan är de ju handikappade som inte kan förstå vad någon säger och repektera det. What a world.

2008-05-17 @ 15:33:11
URL: http://thencloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback