Lite funderingar

Det har idag varit en av mina mest produktiva dagar någonsin! Jag har hunnit med att skriva texter till tidningen samt två hela arbeten. Utöver det så övsningskörde jag med mina föräldrar och det gick väldigt bra! Klumpen i magen som sa att jag borde ge upp, att körkort inte är något för mig, att man kan gå jorden runt bara man ger sig fan på det försvann! Nu känns det ljusare och jag ser mycket fram emot min körlektion imorgon.


Liten fundering igen:
Eftersom jag nu under ungefär ett halvår faktiskt inte bråkat, tjaffsat eller ens höjt rösten åt någon börjar jag fundera och analysera andra för mig själv. Efter min utveckling så undrar jag ibland - vad tusan är det folk snackar skit om varandra för? Är det inte lättare att bara gå till respektive person och säga vad problemet är?
Det löjliga idag är att fler och fler börjar hänga ut andra och lufta sin konflikt med den på exempelvis bloggar. Det hända mig en gång att en tjej jag trodde var min vän skrev om vår konflikt på sin blogg. Jag minns hur jag då och fortfarande förlorade all respekt och uppskattning för den personen och tyckte det var ofattbart töntigt och barnsligt gjort. Hur sur jag blev över att hon så fegt och på grund av rädlsa för att förlora slog ett lågt slag genom att innan vi hunnit prata ut skrev sin version så att hela världen kunde läsa.

Det känns så fegt att angripa någon bakifrån och inte ge den en chans att försvara sig. Det visar för mig att man redan från början känt sig hotad av den personen.


Kommentarer
Postat av: Michelle

Svar: Ja, så sa han väl ungefär till mig med "Det ska nog inte vara omöjligt. Skicka en ansökan" typ. Så det har jag gjort, sedan får vi väl se. Körkort har inte jag heller, men det frågade han inte om. Hm. Men självklart är det alltid ett plus om man har det. Så förhoppningsvis ses vi väl i sommar ;)
*
Ja det funkar lite på båda sätten faktiskt. De hör av sig till mig med saker, sedan har de lite teman och så, vilket gör att jag också får gräva lite själv. Så ja, det är både och som sagt =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback