Filosofiska funderingar under en kall söndag

Ohh du kalla, kalla morgon. Jag som är sugen på en prommenad senare.... Undrar om inte butikerna borde komma ut med två vinterkollektioner om året nu när klimatet är som det är?

Egentligen finns inget av vikt att skriva. Jag skriver mest för att inte glömma bort hur man skriver eller tappa den vanan. Jag hade en faslig huvudvärk igår som jag får skylla på mitt temprament. Att bli arg, riktigt sådär arg är inte bra om man vill leva harmoniskt. Jag antar dock att jag aldrig kommer bli någon sval jänta, klädd i ljusblått, ståendes på en äng med ett jag-har-aldrig-haft-sex-leende. Dock anser jag att mitt temprament i alla fall löser konflikter och att det blir bättre än att bara vara sval och vara tyst. När det sen kommer till svala jäntor på ängar är jag helt för det - så länge jag slipper ja ljusblått och så länge jag får springa omkring och ha en man efter mig!

Syster och jag hade en lång diskussion inatt om allt från religion till att vi båda gillar tecknat fortfarande. Känns bra att hon börjar bli lite stor så jag inte längre ser henne som en liten köttbulle med ben som sparkas väldigt hårt i sömnen. Av någon anledning känner jag mig delvis ansvarig för att hon blivit lite större än en köttbulle.

Sen vill jag nog tacka alla dem som faktiskt tror jag kommer in på skolan och tycker jag är tillräckligt duktig, det känns bra att få stöd när man själv bara är nervös och tvivlande.


Kommentarer
Postat av: Josie

Det var faktiskt första gången jag kollade på Sing a long :P Det var ganska kul, men är det likadant varenda gång tror jag nog det lätt blir lite halvtråkigt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback